Aanwijsboekje: Boxo of point it??

Hallo,

Mijn zusje gaat binnenkort op wereldreis en nou wil ik als cadeautje zo’n aanwijsboekje geven. (boekje met plaatjes zodat ze, wanneer men haar niet begrijpt, iets aan kan wijzen in het boekje)
Nou heb je een Point it boekje maar ook boxo.

Boxo is duurder (3 euro maar hoor), zwaarder en minder plaatjes (700 minder) maar is wel geupdate.
Point is is goedkoper, minder zwaar, meer plaatje maar is minder geupdate. (wat ik op internet lees)

Wat kunnen jullie mij aanraden om voor haar te kopen?

Oh en hebben jullie nog andere leuke tips als afscheidscadeau?

Groeten Brenda

hey,

misschien is het wel leuk om een mini fotoalbum te maken met mensen en dingen die haar dierbaar zijn.

Foto’s van vrienden en familie, huisdieren, collega’s, enkele plekken in Belgie/Nederland waar ze dikwijls komt, foto van het huisje,…

Zo heeft ze jullie altijd bij haar en tevens kan ze dan ook haar THUIS tonen aan reizigers of locals die ze onderweg ontmoet.

Groetjes

Ik heb een point it boekje, die doet het prima. En gewicht vind ik belangrijk. Je kan natuurlijk je eigen point it boekje maken met foto’s, veel leuker.

Het leukste cadeau dat ik destijds kreeg was een armband van Troll beads. Een soort pandora maar dan een leren bandje. Ik kreeg van een paar goede vrienden en m’n zus een bedeltje er voor en onderweg heb ik er nog wat bij gekocht.

Een handig dingetje vond ik een kruiden potje/sleutelhanger omdat we aan het begin van de reis vaak saai eten hadden.

Paspoorthoesje, zijde lakenzak, klein dagboekje met goede pen, onbeekbaar en lichtgewicht flesje parfum, allemaal euk of handig.

Adios,
Martine

Hallo,

Ik heb zelf het point it boekje maar ik heb hem nog nooit gebruikt. Ik ben 2.5 jaar onderweg. Wat veel handiger is om een Lonely planet te geven van een land wat ze gaat bezoeken of dus dat fotomapjes is ook altijd wel fijn om bij je te hebben.

Ik heb ook nog nooit een point it boekje gebruikt.

Wel leuk zijn foto’s van het thuisfront. Ieders favoriete (Nederlandtalige) muziek of cabaret kan ook leuk zijn voor onderweg. Of je kan een T-shirt of kussensloop laten bedrukken of zelf beschrijven?

Kleine dingen als SD kaartjes voor de camera komen ook altijd van pas, net als idd de lakenzak. Wel even peilen wat men al heeft!