Cadeautje voor iemand die een jaar naar het buiteland gaat

Zoals de titel al luidt, ben ik op zoek naar een leuk en origineel cadeau voor iemand die een jaar naar het buitenland (Australië) gaat. Het zou helemaal mooi zijn als diegene er ook nog wat aan heeft. :smiley:

Ik ben totaal niet creatief of origineel, dus alle hulp is welkom!

Ik heb ooit een etui kado gedaan gevuld met pennen, potloden, klein lineaaltje, klein rekenmachientje, paperclips ed. Ze vond het helemaal leuk en heeft het veel gebruikt.

Misschien een idee???

Hee,
Ik ga binnenkort zelf naar Australie en dan krijg ik ook die vraag van veel mensen ‘Wat wil je hebben?’. Nu is Australie redelijk moeilijk met dingen het land in meenemen dus geef deze persoon in ieder geval geen dropjes, stroopwafels etc!
Verder wil die gene waarschijnlijk zo min mogelijk meenemen dus zo min mogelijk zin in allerlei ‘reut’ die grappig of lief bedoeld was. Ik denk dat het beste idee is om te vragen of diegene nog iets nodig heeft, misschien nog een regenponcho of een microvezel handdoek, een reisdagboekje of iets dergelijks.

Verder maak je deze persoon waarschijnlijk het meest blij met geld. Geld is meestal niet zo leuk om te geven dus wat je zou kunnen doen is een bedrag laten omwisselen dat je deze persoon Australische dollars geeft. Of wat je kan doen is symbolisch een bepaald tripje cadeau doen. Voorbeeld knutsel een waardebon in elkaar waarvan diegene surflessen kan nemen, een auto kan huren, 2 nachten kan slapen etc.

Succes ermee!

Ja, ook ik kreeg het liefst geld voordat ik een jaar op reis ging.
Ik kreeg allemaal goedbedoelde maar loodzware reisdagboeken en andere zware onhandige spullen die ik niet mee heb genomen. Een van die reisdagboeken hebben we gebruikt op het afscheidsfeest zodat iedereen een boodschap daarin kon schrijven. Dat was later wel leuk om terug te zien.

Dat idee hierboven van een specifiek tripje (symbolisch) cadeau doen is ook erg leuk.
Ik heb een keer toen ik jarig was op vakantie, van mijn reisgenootje een tripje cadeau gekregen voor vulkaanboarden (zitten op een bordje een vulkaan af rausen!), dat is een van de beste en meest memorabele verjaardagscadeaus ooit en zal ook altijd in mijn herinnering blijven als dat tripje dat ik van die vriendin cadeau kreeg. Ook al zou ik het zelf ook wel gedaan hebben en gewoon zelf betaald, maar het is toch leuker als iemand je dat ‘geeft’.

Ook kreeg ik ook een grappig cadeautje van een vriendin voordat ik een jaar op reis ging: een Nederlands vlaggetje en de opdracht om daarmee op de foto te gaan op het hoogtepunt en het hoogste punt van de reis. Niet echt uitvoerbaar want een jaar heeft niet één hoogtepunt, maar we hebben toch wat foto’s met dat vlaggetje gemaakt voor haar.

En het is erg leuk als er mensen op het vliegveld staan te wachten als je terugkomt, en extra leuk als die een spandoekje met grappige tekst of iets geks bij zich hebben.

Het kan ook leuk zijn als je wat foto’s meegeeft (fysiek of digitaal) van jullie samen zodat ze de vriendschap letterlijk voor ogen heeft.