Kado voor vertrek

Ik ben op zoek naar een leuk kleinigheidje dat ik kan meegeven aan iemand die 10 mnd op wereldreis gaat… Snap dat er in de rugzak niet te veel mee mag, maar kom maar niet op een leuk idee…

altijd leuk om een klein boedha beeldje te geven voor wat geluk onderweg. Als je naar de wereld winkel gaat kunnen ze je vertellen welke waar voor is… Succes!

een dagboekje waarin jij vooraan een leuke boodschap hebt geschreven. Samenwerken met vrienden en dit zelfde dagboekje laten intekenen door familie en vrienden van de persoon

Een piepklein fotoboek maken met familie,vrienden,eten,huisdieren,hobby’s,leuke plekjes waar de persoon aan gehecht is.

Een enveloppe met geld voor diverse activiteiten:“laat je eens maasseren in x op mijn kosten”, ga uiteten in x op mijn kosten"

Een sleutelhangertje

http://www.wereldwijzer.nl/search.php?searchid=2112956
Ben niet zo goed in linken, zoek anders op “aanwijsboekje”

Zo een zonlicht oplader!!! weet even niet de exacte benaming maar kan me voorstellen dat dat heeeeeeeeeeeel handig is. Ik wil er ook een voor de reis.

Doet die het ook in een kamer met klein of geen raampje? Ik stel me dan voor dat je die 's avonds wil gebruiken en in de landen waar ik graag reis is het om 18.00 donker! Laat je het nog even weten hoe het bevalt?

neem aan dat je die tijdens zonuren aan je tas kunt hangen oid maar daar ben ik nog niet toe gekomen dit uit te zoeken. :zon02:

Wij hebben voor onze wereldreis een Braziliaans gelukspoppetje gekregen, uit de Wereldwinkel geloof ik. Heel klein dingetje en dus makkelijk mee te nemen. De gedachte erachter telt, toch?

Hele leuke suggesties van Ellen en Bjorn. Toen ik een jaar op reis ging kreeg ik allerlei lief bedoelde dingen zoals dikke zware reisdagboeken (terwijl ik daarvoor schoolschriftjes gebruikte) en nog zo wat dingen die dus thuis gebleven zijn.

Wel geinig vond ik het Nederlandse vlaggetje dat ik van een vriendin kreeg en waarmee ik op de foto moest op het hoogste punt of het hoogtepunt van mijn reis.

En Amerikaanse dollars kwamen wel heel goed uit.

Het idee van kleine fotootjes vind ik ook heel goed. Tegenwoordig heb ik dat zelf al bij me. Mensen in een ander land waar je mee aan de praat raakt, vragen toch snel naar je familie enzo. Dan is het leuk als je wat foto’s kunt laten zien.

Een gelukspoppetje of ander persoonlijk heel klein aandenken is ook altijd leuk om te krijgen vind ik.

Een klein mooi notitieboekje met een persoonlijke aantekening erin kan ook leuk zijn, en de tip om iedereen die de reiziger ontmoet (en een tijdje mee uithangt) daar ook wat in te laten schrijven. Zo’n boekje heb ik nog, vol krabbels van leuke mensen die we zijn tegengekomen in dat jaar reizen.

Ik denk dat Martn een Point It boekje bedoelt, klik op het plaatje om wat bladzijden te bekijken. Is inderdaad superhandig om je overal verstaanbaar te kunnen maken (als ze dat nog niet hebben). Daar kan je natuurlijk ook nog wat omheen verzinnen, bv. zo van “thuis verstaan we je ook al amper, vooral als je wat glaasjes op hebt” ofzo :slight_smile: … nou ja ligt een beetje aan hoe diegene is en hoe jullie relatie is. :slight_smile:

Een spork of een handmatig oplaadbare zaklamp of een ledhoofdlampje.

een t shirt met foto’s erop!..kan de persoon het ook nog dragen…

mini fotoboekje maken op Hema.nl

een enveloppe met uitspraken(kleine strookjes) van familie en vrienden… kan hij/zij dit wanneer zij/hij wil soms er eentje lezen…

ben benieuwd wat het word…

laat je het even weten?

gr

Als je met een groepje bent dan kun je via www.mijnvriendjesenvriendinnetjesboekje.nl een boekje kado geven met allemaal leuke vragen die gericht zijn op iemand die op reis gaat. Heel persoonlijk en een leuke herinnering!

Iets persoonlijks is sowieso leuk! In ieder geval foto’s of andere aandenken aan het thuisfront. Wat diegene ook misschien kan gebruiken is iets handigs om op reis mee te nemen, heb zelf weleens hier http://www.megagadgets.nl/fun-stuff/sleutelhangers.html een handige tool besteld voor aan m’n sleutelbos. Wie weet kunnen jullie hier nog meer ideeën uithalen, groetjes Mel

Kadootjes zijn leuk, maar meestal heb ik ze zelf al, en nèt wat handiger dan iemand anders voor me kopen kon.

Het mooiste kado wat ik ooit kreeg voor een reis was “vrijheid”: mijn broer bood aan de omboekingskosten voor mijn vliegticket te betalen, als ik ergens eerder weg wilde of langer wilde blijven. Zo lief!

1 like

Ik heb een digitale fotosleutelhanger gekregen, erg leuk.

En de bonnen hierboven zijn erg leuk! Ik had ook af en toe behoefte aan een beetje luxe, dat tijdens backpacken schaars is. Via internet kun je van alles boeken dus je kan een kaartje geven met voucher voor een hotelovernachting/excursie/theatervoorstelling/sportwedstrijd. Dit vind ik denk ik het leukste cadeau!

klopt je hebt ook leuke sleutelhangers ik zou toch eens kijken bij Lavista relatiegeschenken, hebben ze leuke kleine dingetjes, leuk forum trouwens

Ik heb laatst voor een vriend een Hoodie besteld. Op de achterkant hadden we met de vriendengroep onze namen laten drukken.
Zelf hou ik ook van een heerlijke hoody op reis dus beter dan zo’n ouwe wintertrui. Heb hem besteld bij www.travelhoody.nl.

ik heb ooit een buidelzakje (voor rond je buik) gegeven aan een vriendin. Zij had er zelf nog geen en vond dat een handig kado… (Bij Bever gekocht) Ook handig is inklapbaar bestek, en beker.