Bebs;kan berusten op een misverstand qua uiting van haar reactie?dat zal nog uitwijzen…
@viva
Moet ik het E111-turkije formulier bij mijn zorgverzekeraar aanvragen of kan dat ook via internet?
Mk,ik heb hem vorig jaar op het kantoor van de M*nzis gehaald,omdat ik hem de volgende dag al nodig had,ze hebben hem toen ter plekke voor me uitgeprint…
Hans…ik vind de toon van Sideli in deze ook ongepast, natuurlijk mag je iets weerleggen, daar is niets op tegen, ook ik kan verkeerd zitten, en als dat zo zou zijn ben ik best bereid om dit grif toe te geven. Maar dit topic is bedoeld om mensen te waarschuwen, ik heb zelfs de link erbij geplaatst van de originele EHIC, waar het goed omschreven staat. Het is een kwestie van lezen…
Beps, spreekt ook uit ervaring…en dat uitzwaaien schoot ook bij mij goed verkeerd.
Wat je zegt over Sideli dat ze een waardevolle aanwinst voor het forum is(maar misschien zie ik het verkeerd), dat kan ik ook nergens terug vinden met 10 posts?
gewoon even bellen, kost niets dat formulier, het is geldig voor de tijd dat je gaat, dus ga je 2x naar turkije, moet je 2 formulieren aanvragen…
ik ben verzekering bij Z*lveren kruis, en had hem binnen 2 dagen via de post, mijn hubs is
verzekerd bij de *hra daar duurde het een week.
Medewerker van *hra dacht ook dat het formulier niet meer nodig was, maar bij navraag bij zijn meerdere moest hij toegeven dat ik gelijk had en stuurde hij hem op.
Er is inderdaad verwarring tussen de EHIC en het E111 formulier, dit formulier was voorheen voor alle landen geldig, nu niet meer. Maar er zijn dus nog landen waar dit formulier wel gebruikt wordt, en Turkije is er 1 van.
Als je weet wanneer je gaat kan je m al aanvragen…
En het is een voordeel, zoals al eerder vermeld, mn vader moest naar de kliniek in Kusadasi, en doordat hij het E111 had, koste het hem niets, en is alles direkt naar de verzekering geclaimt!
Ik heb van de week geëmaild naar mijn zorgverzekeraar (AnderZorg, (waarom schrijft niemand het voluit??) Kreeg een mail terug of ik de vertrekdata op wilde geven.
Kreeg vandaag het formulier (er staat op N/TUR111) waarop staat dat ie geldig is van 010108 tot 010109. Waarom willen ze die data weten dan (?)
Voor Italië en Spanje heb ik een EHIC pasje gekregen. Alles binnen 1 week tijd.
Heb jij al iets ondernomen/ontvangen?
Groetjes
Wij kregen het E111 voor de periode van verblijf… Wij schrijven niets voluit, ivm reklame… dat is hier ontstaan, en dus doe we dat… Afkortingen ivm gemak!
Maar goed, ik weet dus niet waarom jou ZV dit zo doet, ik weet wel dat Ander Zorg wel meer van die vreemde dingen heeft…(Niets ten nadele ofzo)
zolang ze maar over de brug komen (met de poen):slywink:
Dag allemaal,
Ik vind het wel een beetje vreemd. ik heb ook zo een pasje. En vorig jaar ben ik in Turkije met spoed opgenomen in het ziekenhuis en dit pasje werd gewoon geaccepteerd. Het ziekenhuis heeft wel degelijk een contract met hun. In ieder geval daar waar ik was. Ik heb geen rekening vooruit hoeven betalen. Ik zou hem gewoon opvragen( kost nml niets) en zou zeggen probeer het. Natuurlijk hoop ik dat niemand het nodig heeft en dat we allemaal gezond blijven.
Liefs Brango
Dag Brango!
Ik geloof dat er bepaalde klinieken in Turkije zijn die directe contracten hebben met bepaalde verzekeringen… maar dat geldt niet voor alle verzekeraars… Ik moest mijn kliniek-bezoek+foto’s etc allemaal vooruit betalen… Dus dat verschilt per verzekering en per kliniek… Ik heb het pasje wel altijd bij me… dus je kan het inderdaad altijd proberen!
Maar helaas gaat het niet altijd op!