Hier wordt je toch niet goed van… Krijg net een brief van Justitie; blijkt die vrouw van de gemeente vergeten te zijn om te vermelden dat het om een visum voor Canada gaat. Ze had alleen ingevuld dat het om een visum gaat. Nu moet ik dus een verklaring of bewijs van de ambassade naar Justitie opsturen.
Zou ik hiervoor gewoon een printje van de site kunnen gebruiken waarin staat dat je bewijs van goed gedrag nodig hebt?
Zo komt mijn aanvraag natuurlijk nooit rond 1 december bij de ambassade in Berlijn te liggen… :frown:
Meen me te herinneren uit voorgaande posts dat je voor n WHP gaat?
Zo ja, dan hoef je niets in te vullen. Gewoon je ID meenemen naar t gemeentehuis en daar aangeven dat je n visa voor Canada wil. Zij voeren dan alles in in de computer, maken n uitdraai die je moet tekenen en that’s it. Helaas weten veel “kleinere” gemeente dit niet! Laat ze maar bellen met t COVOG(?); de instelling van t Ministerie van Justitie die hiermee belast is!
Dat meen je niet? Dan ga ik morgen meteen weer naar het gemeentehuis! Is inderdaad een ‘kleine’ gemeente dus zal ze het meteen vertellen dat ze dan naar het COVOG moeten bellen.
Helaas het het gemeentehuis wel gelijk: per april dit jaar is dit veranderd. Maar werkgever hoeft niets in te vullen. Dus alleen je gegevens invullen en handtekening zetten. Gemeente verstuurd het digitaal.