Na Maleisie en waarschijnlijk Thailand in 2009 willen we in 2010 naar Indonesie. Waarschijnlijk een rondreis met wellicht nog een strandvakantie op Bali aan het einde. Tevens willen we op de heenreis een stop-over in Hongkong of Singapore.
Welke plaats voor strand raden jullie me aan?
Heeft iemand van jullie ervaring met Hongkong en Singapore en wat is dan leuker/beter te doen in circa 3 dagen?
Ik heb alleen ervaring met Singapore en het is een dure en geregelde stad. Ik vond er niet zo heel veel aan en ook niet veel meer te doen dan shoppen en naar de film gaan.
Strand in Indonesie heb ik gehoord dat Lombok omgeving erg mooi is en voor duiken Sulawesie.
Strand in Maleisie ik zou voor de Pherhentian Island gaan erg mooi echt super.
Strand in Thailand Kho phi phi maar ik vind Koh Tao ook erg leuk.
Ik ken Hongkong niet, maar Singapore vind ik leuk. Zoals Moira zegt, het land is heel erg georganiseerd (en superschoon!) en dat is best grappig om te zien.
Singapore is duurder dan de rest van Azie, met name accomodatie is relatief duur. In China Town of Little India zijn tweepersoonskamers te vinden vanaf ongeveer 30 euro. Eten kun je op een van de vele foodcourts, waar je voor minder dan 5 euro een volledige maaltijd hebt. Ik vind foodcourts geweldig! Eten in een ‘echt’ restaurant kan vanaf ongeveer 20 euro. Alcohol en sigaretten zijn echter duur.
Behalve winkelen heeft Singapore veel meer te bieden. Het gebied rondom Boat Quay is heel gezellig, een combinatie van oud en nieuw. Als je er toch bent, moet je natuurlijk ook de Merlion zien. Sentosa Island zou ik ook niet overslaan, dit is het kleine eiland voor de kust van Singapore. Kunstmatig, maar wel grappig. Ik zou ook een wandeling maken door de koloniale delen van de stad, door China Town, door Little India… Singapore heeft veel verschillende bevolkinsgroepen op een klein oppervlakte, die allemaal hun eigen voedsel en cultuur met zich meebrengen, en dat is leuk om te zien. De Zoo zou ik zeker ook bezoeken, mijns inziens de mooiste dierentuin van de wereld! En het Jurong Bird Park. Pffff, al met al een hoop.
Wat strand in Indonesie betreft: Gili Tranwangan is een van mijn favorieten. Dit is een van de kleine eilanden voor de westkust van Lombok, je kan er met de boot vanaf Bali (Padangbay) naar toe. Er zijn leuke barretjes en restaurant, geen verkeer, en je kan er leuk snorkelen en duiken. Als je echte rust wilt, kan ik je ook Kuta (Kute) in het zuiden van Lombok aanraden. Daar is het niemand! Als je een combi wilt van strand en cultuur en flink uitgaan, dan raad ik je aan om gewoon op Bali te blijven. De stranden zijn iets minder mooi, maar er is buiten het strand gewoon veel meer te beleven. En ook Bali kent zijn rustige plekjes, bv Lovina in het noorden (zwart strand), plekken als Candi Desa (vind ik niet geweldig) en Pagang Bay (leuker) in het oosten en voor echte rust en weinig touristen (maar hier kun je niet in zee zwemmen) kan ik je Yeh Gangga bij Tabanan aanraden.
Dilemma ?
Gewoon combineren .
Je neemt Cathay Pacific , en heengaande maak je 3 dagen stopover in Hongkong.
Daarna vliegt je naar Jakarta .
Je gaat v.a Jakarta even een sprongetje maken voor een habbekrats voor 3 dagen Singapore (denk aan de juiste visa ) .
En dan weer terug naar Jakarta(Java) en Bali .
Veel mensen denken Bali in een week gezien te hebben, maar ik zou minimaal 2 weken ervoor uittrekken en ook naar de minder touristische delen gaan (ja, ze bestaan). Evt nog een paar dagen Lombok.
Klinkt leuk! Enneh, dat dingen anders lopen dan gepland klinkt me niet onbekend in de oren
Als ik zelf een keuze zou moeten maken tussen Hong Kong en Singapore zou ik voor Hong Kong kiezen, ben er nu zelf 2x geweest en vind dit echt een geweldige stad. Zou er minimaal 3 dagen verblijven…
Dave : top!! Mijn voorkeur gaat ook naar HK uit… maar heb ook mijn ouders nog he Mijn pa maakt het niet uit… mams gaat voor Singapore… En we willen inderdaad 2 of 3 nachten in een stad verblijven!!
Hi Cynthia, als je op Bali komt en iets bijzonders wil doen, kijk dan een op www.baliuniekreizen.nl het is een non profit organisatie en je steunt er gelijk een goed doel mee.