Aansluiting Jakarta - YogYakarta

Hallo,

Wij hebben onze vlucht naar Indonesie geboekt via Miles & More. Dit kon maar tot Jakarta. De aansluiting naar Yogyakarta moeten we dus via een andere maatschappij boeken. Ik vrees dus dat dit betekent dat we eerst onze bagage moeten recupereren en pascontrole passeren voor we ons kunnen inchecken op de volgende vlucht. Hoeveel tijd moeten we daarvoor rekenen? Heeft daar iemand praktische ervaring mee? Ons voorzien uur van aankomst is 17:40. De laatste vlucht van de dag naar Yogyakarta is om 19:20. Halen we dat?

Alvast bedankt!

>>>

ik reis ook wel-niet altijd graag-soms omdat het moet. Je vraag is wel enkel voor ingewijden te begrijpen. Natuurlijk moet je zowiezo in JKT doorheen grenscontrole, visum kopen e.d. ,dat had je in elk geval gemoeten. Dat betekent dus ook dat je niet KAN doorlabelen zelfs op 1 ticket.
OF je die aansl kan halen haalt vooral af of je aankomst erg laat is of niet. Het lijkt me dat er met ANDERE airlines mogelijk wel latere flights JKT-Yog zullen gaan-dat kan je zelf checken via de site amadeus.net, TIMES (niet het eerste algemene boekingsscherm)., de diverse low-cost airlines worden meest doorr reisburo’s en LH niet opgemerkt-ze komen niet in galileo.
en dan het volgende punt dat je als Freq flyer toch allang had moeten weten: je MOET ingecheckt zijn voor de next flight zo’n 45/60 min tevoren-dus dat resteert je in net 30/40 min voor aankomst, controle, gang naar domestic terminal etc. en dat lijkt mij heel, heel erg optimisties.
TIP: ik vermoed-maar je zegt het niet duidelijk, dat de flight ook in SIN stopt? in dat geval zou je kunnen kijken of er vanaf daar geen betere aanslutiing is. SILK, de dochter van SQ, vliegt wel SIN-Yog, maar zit NIET in het ***/M&M program. bij een low-cost (als je dat al zou willen als freq en dus wrs. luxe flyer) moet je dan ook eruit-pascontrole-opnw inchecken etc. alle lowcosts staan op de site whichbudget.com gelinkt.
als je nog blijft twijfelen en heel erg prussies alles wil weten-vroeger werkte ik in deze sector-nu niet meer- benader dan evt. dave numan (te vinden via Thailand deel van dit forum-werkt bij vliegtarieven.nl en is dus op de hoogte van IATA en vliegregels. of de site flyertalk.com-waar elke Freq.flyer die zijn miles koestert van weet.

1 like

Veel van de lokale vlucht van Jakarta naar Yogyakarta elke dag.
Garuda Airlines
Batavia Airlines
Lion Airlines
Mandala Airlines
en vergeet niet Yogyakarta toeristische kaart

niet alle tickets zijn vanuit Nederland al te boeken, dus je moet ook daar rekening mee houden…

Hallo bkkflyer.
Alvast bedankt voor de uitgebreide reactie. Er blijken inderdaad latere vluchten van Jakarta naar Jogyakarta te zijn dan wat ik via connexions vond - misschien wel wat duurder, dat moet ik nog bekijken. We zullen er wel uit geraken denk ik.

M&M vlucht (vanuit brussel) gaat over Frankfurt en dan rechtstreeks naar Jakarta - daar heb ik eigenlijk geen keuze.