hier ben ik nog maar eens met een praktische vraag:
we gaan vanaf Danang per vliegtuig naar HCM.
Onze vlucht naar huis vertrekt om 19u30 vanuit HCM.
Als we in Danang een vlucht hebben om 13u40, komen we om 14u50 aan in HCM.
Normaal gezien is dit wel haalbaar, dan zijn we nog netjes op tijd.
Maar zouden jullie dit doen of eerder een vlucht eerder nemen? Kwestie van rekening te houden met vertragingen.
Hopelijk heeft Vietnam Airlines niet veel vertragingen?
Als we een vlucht eerder nemen, dan zijn we wel heel lange tijd op de luchthaven…
Mag ik je eerst bedanken ( en Anne-Jitske Ook natuurlijk ) voor je compliment; graag gedaan.
Mijn ervaring met Vietnam Airlines is dat ik na 35 binnenlandse vluchten ( in mijn geval ) nog nooit een vertraging heb meegemaakt. Wel bij Jetstar komt dit nogal eens voor. Heb er even de statistieken op nagekeken VA 5% vertraging en Jetstar 22 %.
Even uitgaande van het positieve, geen enkel probleem; aankomst Saigon en de koffer ophalen ben je rond 16;00 uur klaar. Je bent nu wel bij de domestic terminal. Vandaar is het ongeveer 300 meter lopen naar de internationale terminal. En is het eigenlijk gewoon inchecken ( zou dan al waarschijnlijk aan de gang zijn )en wachten op boarding.
Pak je een vlucht 2 vluchten eerder eerder ( ik weet zo niet de tijden uit mijn hoofd ) kun je koffers stallen in de internationale terminal en even gaan eten in de stad. Je ondervangt dan wel een eventuele vertraging en je bent helemaal save.
we hebben dan toch maar gekozen om helemaal save te zijn. We zullen om 10u50 aankomen en dan idd best even naar de stad zelf gaan om tegen half 8 onze vlucht naar huis te nemen.
Hebben jullie toevallig leuke tips (qua buurt) waar we best naar toe gaan?