Vietnam airlines - betrouwbare vertrektijden ?

Vlieg in juli vanuit HCMC via Bangkok naar Europa. Mijn internationale vlucht is al geboekt, nu nog van HCMC naar Bangkok. Voor de hand liggend lijkt : vertrek om 17:05, aankomst 18:30. Mijn internationale vlucht uit Bangkok vertrekt om 23:55. Bijna 5:30 uur moet ruim voldoende zijn, of heeft Vietnam Airlines geen te beste reputatie ivm stiptheid ?
Een andere optie zou zijn 's morgens vertrekken in HCMC om 8:50, dan zijn we om 10:15 in Bangkok. Zouden we nog een dagje Bangkok kunnen meepakken (Grand palace, …). Heeft iemand hier ervaring mee ? Loont het de moeite, of gaan we vooral veel op bus/taxi/… zitten om weinig of niets te zien ?

Wilfried

Hallo Wilfried,

Uit ervaring weet ik dat VA heel betrouwbaar is met zijn tijden, maar resultaten in de het verleden bieden helaas geen zekerheid voor de toekomst.
Maar denk wel dat je van hun tijden kan uitgaan.

Denk dat ook belangrijk is op welk vliegveld je in Bangkok land en vertrekt naar huis.

Ik denk dat cor/wilna je hierover beter kunnen informeren dan ik, en ook over wat te doen in Bangkok; zijn er pas geweest en gaan dit jaar ook naar Thailand.

Wanneer ze geen post zetten in dit topic, misschien een Pm sturen naar hun.

gr.
Ton.

Hier is dan het berichtje van Cor en Wilna. Ik zou er zelf voor kiezen om naar Bangkok te vliegen en daar een daagje door te brengen. Wat te denken van een boottochtje op de rivier Chao Praya, waarbij je uit kunt stappen bij het Grand Palace, China town en de Wat Pra. Deze boot kuin je voor een toeristen prijs boeken en je kunt uit en instappen waar je wilt. Als je precies wilt weten waar je het best op kunt stappen zal ik dat de volgende keer wel doorgeven. Houd er echter wel rekening mee dat je waarschijnlijk op het oude vliegveld landt en op het nieuwe vliegveld weer moet vertrekken naar Amsterdam. Een andere optie zou zijn om je te laten brengen naar het MBK, dat is het grootste overdekte winkelcentrum van Bangkok, waar je goedkoop kleding kunt aanschaffen. Onze ervaring is dat de kleding daar stukken goedkoper wordt aangeboden dan in Vietnam. Een taxirit van de luchthaven naar het stadscentrum kost ongeveer 500 baht, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Veel succes met het nemen van de beslissing. Mocht je nog meer informatie willen over Bangkok dan hoor ik het wel.

groeten Cor en Wilna>>>:wereld::zon02:

Ton, Cor en Wilna, bedankt voor jullie informatie. vertrek en aankomst is telkens via Bangkok Suvarnabhumi Intl (BKK), dus dat lijkkt minder een probleem te zijn. Leuk om horen dat we daar toch ook nog enkele leuke zaken kunnen bezoeken. Vermits we pas om 23:55 terug richting Europa vertrekken, vermoed ik dat we na de bezoekjes nog kunnen shoppen, of sluiten de winkels in MBK vroeg ? Trouwens, als onze vlucht in HCMC vertrekt om 8:50 en we een hotel hebben in het centrum, om hoe laat moeten we daar dan vertrekken om tijdig op het vliegveld te zijn ?
Bedankt - Wilfried

Als je een hotel hebt in het centrum van Bangkok moet je ongeveer 21.00 uur met de taxi vertrekken naar de int luchthaven. MBK is trouwens geopend tot 22.00 uur in de avond, dus tijd genoeg om te shoppen.

veel plezier met plannen

groeten cor en wilna>>>:wereld::zon02:

Cor en Wilna, bedankt voor het antwoord. Het gaat echter wel om HCMC waar we in het centrum zijn. Als we om 8:50 op de luchthaven moeten vertrekken een een hotel in het centrum hebben, om hoe laat zouden we dan moeten vertrekken vanuit het hotel naar de luchthaven.
In Bangkok zouden we dan 1 dagje spenderen, dus daar hebben we geen hotel.

Hallo Wilfried,

Ik tel gewoon even terug.

8:50 vertrek
Inchecken uiterlijk 45 minuten voor vertrek, maar ga op zeker en neem 1.5 uur, dan is het dus 7 uur
Reken op ongeveer 60 minuten met de taxie voor het vervoer van het hotel naar het vliegveld; is dan 6 uur.

Opstaan dus rond 5 a 5:30 uur.

Ik denk wel je zo op de vlucht van Bangkok naar Nederland wel slaapt in het vliegtuig.

gr.
Ton.

oke, verkeerd gelezen, maar ik zie dat Ton al weer heeft gereageerd.

succes verder

groeten Cor en Wilna>>>:wereld::zon02:

Bedankt; vroeg opstaan dus, maar op het einde van een (hopelijk) mooie vakantie moet dat lukken.
En dan nog een dagje Bangkok…