Vietjet air

Hallo,

Ik ben bezig met het voorbereiden van onze vakantie naar Vietnam en Cambodja. Vanuit Amsterdam landen we 25 januari in Bangkok. We zijn van plan om dinsdag 27 januari naar Hanoi te vliegen. Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er 2 goedkope maatschappijen: Air Asia en Viet Jet Air. Laatstgenoemde ken ik niet. Heeft iemand daar ervaringen mee qua stiptheid e.d.? Air Asia vliegt om 7 uur in de ochtend vanaf Don Muang. Weet iemand hoe lang dat in de vroege ochtend met een taxi is? (wellicht moet ik die vraag stellen in het Thailand forum…)

Groeten

Kees

Hallo Kees,

Jullie hebben wel de goede periode uitgekozen om naar ZO Azië te gaan; prima weer nu.

Kan helaas je vraag over de transfer naar het vliegveld in Bangkok niet beantwoorden uit mijn ervaring.
Is te lang geleden en zou moeten gaan googlen, wat jij waarschijnlijk ook al gedaan hebt, om informatie daarover te kunnen geven.
Laat dit graag aan mensen over met wat actuelere informatie, die waarschijnlijk ook wel op dit forum zullen reageren.

Maar je hebt nu 2 maatschappijen gevonden die vliegen van Bangkok naar Saigon.
Denk dat er nog enkele meer zijn!
Heb al gekeken naar Jetstar bijv.

Hou er bij al deze maatschappijen wel rekening mee dat je moet bijbetalen wanneer je bagage boven een bepaald aantal kilogram komt, servicekosten ook even nakijken, belasting ( VAT ) ed.

Bij de prijs van Vietnam Airlines is dit al in de prijs berekend die je ziet bij je boeking, bij de andere komen deze er waarschijnlijk nog bij.

Even wat anders.
Ik ben erg benieuwd wat je reisplanning is , wanneer ik ik zo brutaal mag zijn om dat te vragen?
Misschien dat er andere mensen zijn die dit ook in gedachten hebben voor de toekomst en zo op ideeën komen?

Gr.
Ton.

Wanneer er mensen zijn met ervaringen / prijzen met andere maatschappijen ( van Bangkok naar Saigon ) graag reageren aub

Hoi Kees,

Ik denk dat je verblijft in een hotel in Bangkok. Houd dan rekening met ongeveer een uur met de taxi vanuit je hotel naar de luchthaven. Als je vliegtuig om 07.00 uur vertrekt vanaf Don Mueng, moet je zeker om 05.30 uur op de luchthaven zijn. Als je van te voren via de site een ticket boekt bij Air Asia kun je ook 24 uur van te voren online inchecken. dat scheelt ook weer tijd. Het is trouwens zo hoe eerder je boekt bij Air Asia, hoe goedkoper de tickets zijn. Zou dus niet te lang wachten met boeken. Ik vlieg zelf altijd met Air Asia en ben zeer tevreden met hun service en vliegtuigen.

Als je op Suvarnabhumi aankomt vanuit Amsterdam moet je een public taxi nemen. Hierdoor kun je op het aankomstperron een kaartje kopen. Taxi s brengen je dan naar je hotel. Zorg er wel voor dat de taxichauffeur de taximeter aanzet. Een rit met een taximeter mag niet duurder zijn dan ongeveer 400 baht. Daarbij komt dat nog ongeveer 70 baht aan tolgeld. Dit moet door de passagier apart worden betaald. Heb je nog meer vragen over Thailand stuur mij dan maar een persoonlijk bericht.

Goede reis alvast naar Bangkok.

Groet Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

1 like

Ik ben een tijdje afwezig geweest, vandaar deze verlate reactie. Nog hartelijk bedankt voor de informatie! Ton: ik vlieg overigens naar Hanoi en niet naar saigon (dat is althans nog steeds de bedoeling). e suggestie van Jetstar heb ik alsnog bekeken, maar volgens hun site vliegen ze op dat traject pas vanaf eind maart…Dus denk ik dat het toch Vietjet Air wordt ivm de vertrektijd:een beetje relaxt reizen is ook wat waard