Ik ga deze zomer samen met een vriendin naar Loas. Nu ben zijn wij al een keer in Vang Vieng geweest, maar nu willen wij wat meer zien van Loas en dan voornamelijk de mooie plekken van Loas.
Ik vroeg me af hoe lang jullie zouden uittrekken voor de 4-thousand islands en welke plaatsen wij echt moeten aandoen?
Tips zijn meer dan welkom en alvast heel erg bedankt!
In het zuiden zit je qua mooie plekken zeker goed. Wij vonden de 4000 islands geweldig! Geslapen in een basic hutje voor 2 dollar, nog niet afgeladen vol met toeristen en moooi! Wij verbleven op het eilandje Don Deth (is boven Don Khone aan te raden) en zijn 4 dagen gebleven. Fietsje gehuurd eilandjes verkend en watervallen bezocht. Je kan natuurlijk ook korter (of langer) gaan, want verder is er niet veel te beleven en kan je vooral relaxen.
Verder hebben wij in het zuiden de Boloven plateau bezocht vanaf Pakse. Pakse zelf vonden wij niet echt boeiend. Wij hebben een dagexcursie gemaakt, maar het is mogelijk om 2 of meerdere dagen te gaan of zelf een rondje te doen en zeker de moeite waard! prachtige watervallen, mooie natuur, zowel ongerepte jungle als droge gebieden en genoten van de bevolking die we onderweg tegen kwamen.
oja…wat misschien wel handig is om te weten: Vanaf Vientiane was er richting het zuiden volgens mij geen mogelijkheid meer om te pinnen (2007). En het was lang niet altijd makkelijk om geld te krijgen middels een visacard. Het is dus aan te raden (als je gaat backpacken) om flink wat contact geld achter de hand te hebben. Misschien is het inmiddels veranderd?
In Laos is het wel mogelijk om te pinnen inmiddels maar niet echt veel 70 USD per dag. Dit kan met je pinpas en creditcard. Verder hebben wij zelf vanuit Cambodja US dollars meegenomen en die omgewisseld bij een wisselkantoor shop wel rond want de rate kan nog wel eens verschillen. Kijk even op internet wat de wisselkoers is zodat je weet wat je ongeveer hoort te krijgen.
Ben je in Luang Prabang geweest is namelijk ook erg de moeite waar en vientiane vind ik ook erg gezellig.
een tip ga wel je dollar omwisselen voor kip want als je betaald met dollars in een restaurant dan geven ze je een hele slechte wisselkoers. Dat is pure oplichting. Daar zijn wij in Luang Prabang wel achter gekomen. Wij hebben zelf zo’n 1000 US dollar cash bij ons. We betaalde veel in hotels met creditcard als het mogelijk was.
Wij zijn in april van zuid laos naar noord laos gereisd. Top is zeker het Bolenenplateau , we zijn daa3 3 dagen geweest. Authentieke dorpjes, mooie watervallen en de lekkerste ijskoffie die we ooit ergens geproefd hebben.
In het noorden blijft Muangsingh erg leuk, vooral omdat er weinig toeristen zijn, we hebben veel van de verschillende bergstammen gezien.