Aanraders voor een combinatie van Must see (toeristisch) en of the beaten track?

Ik ben van plan om in ongeveer 4 maanden van Centraal America tot het uiterste zuiden van Chili te reizen en probeer een beetje een idee te krijgen van hoe ik mijn tijd het best kan verdelen. Nu probeer ik uit te zoeken wat ik zeker niet mag missen dus aanraders zijn meer dan welkom! Ik vind het niet erg om de toeristische hoogtepunten te bezoeken maar vind het ook geweldig om de minder toeristische plekjes te ontdekken. Verder ben ik ook nog opzoek naar extreme activiteiten om de dagen te vullen!

Hoi Rob. Ik ben alleen in Chili en Argentinie geweest en de hoogtepunten waren voor mij de Perito Moreno gletsjer en de watervallen van Iguazu (en daarna de walvissen bij de Peninsula Valdez) maar dit ligt waarschijnlijk niet op jouwn route. Het Chileense merengebied is prachtig en goed te combineren met het Argentijnse merengebied. Torres del Paine is ook een must.

Groeten Wietze de Jong (Vakantiehuis Chili huren? Vakantie in Chili | Micazu)

de carretera austral (ruta 7) mag je zeker niet missen, oerwouden gletsjers wilde rivieren en vulkanen, puur natuur

carratera austral is zeker aan te bevelen, maar wordt net als alles ook touristisch, maar nog niet voor de snelle reizigers :wink:

Torres del Paine zoals Wietze al aangeeft is ondanks een touristische trekpleister zijnde een park om niet te mijdden!
Wat ook leuk is is om naar het dorpje o’higgins te gaan om per boot naar Candelaria (en o’higgins gletsjer als het even kan) en dan per paard de grens met Argentinië over te steken. Echt een aparte ervaring

Sent from my Nexus 4 using Wereldwijzer