Na een tijdje overwegen heb ik besloten om vanaf half november 2013 richting Zuid Amerika te gaan. Ik heb drie maanden de tijd en ben er al aan uit dat ik begin in Peru (al dan niet met een twee weekse taalcursus om er een beetje in te komen) en dan door te gaan naar Bolivia. Als laatste wil ik Chili of Argentinië aandoen, maar ik ben er nog niet aan uit welke van de twee. Misschien dat ik, met behulp van jullie ervaringen, een beslissing kan maken.
Ik wil vier weken spenderen in een van de twee en ik hou van actief zijn, avontuur, wandelingen maken, fotograferen en heb een zwak voor bergen, meren en gletsjers. Waar vind ik dit het mooist, best of gaafst? In Chili of Argentinië? Ook gezien de beperkte reistijd denk ik eerder aan Chili (dat is toch een stukje compacter dan Argentinië), maar ga ik dan wat missen in Argentinië? Of andersom?
Verder nog tips wat ik gezien moét hebben als ik een beslissing heb genomen? Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt!
In het Chileens/Argentijns merengebied kun je prima Chili met Argentinie combineren. Een veelgebruikte route is deze:
Van Temuco naar Pucón.
Van Pucón via de Paso Mamui Malal naar San Martin de los Andes in Argentinie.
Van San Martin de los Andes via de ruta de los siete lagos naar Villa La Angostura.
Vanaf Villa La Angostura via paso Cardenal Antonio Samore naar Osorno in Chili.
Vanaf Osorno rechtstreeks via de ruta 5 naar Puerto Montt of neem de veel mooiere route langs de oostzijde van het Llanquihue-meer (via Las Cascadas, Ensenada, Puerto Varas).
Maar er zijn andere minder gebruikelijke routes, bijvoorbeeld:
**Temuco - Villarrica - Lican ray - Coñaripe - Panguipulli - Neltume **- Via de Paso Hua Hum - San Martin de los Andes.
Hallo Els. Inderdaad het Chileense en het Argentijnse merengebied is een perfecte combinatie. Mocht je in de buurt van Panguipulli zijn dan is het misschien goed om te weten dat ik daar twee vakantiehuisjes verhuur (Vakantiehuis Chili huren? Vakantie in Chili | Micazu). Groeten Wietze de Jong.