Aanpassen berichten (door mod)

Waarom wordt er continu in berichten geknipt die ik op het Syrie-forum plaats? (En ook in berichten van anderen?)

Mijn berichten bevatten geen reclame of spam, en zijn geformuleerd in correct Nederlands. Het meest recente voorbeeld is een berichtje wat ik gisteren plaatste over de visa. Netjes een stukje van de site van de ambassade gequote (ik geef toe, in het Engels) en keurig de bron vermeld. En nu is het weg want het is niet leesbaar ?!?!

Dit is een openbaar forum, en ik wens dan ook dat de Syrische censuur niet op mijn berichten wordt uigeoefend. Op de manier is er geen lol aan om mensen te informeren, en dingen aan te vullen, want mijn informatie wordt toch verwijderd. Misschien een suggestie voor de desbetreffende moderator: maak een weblog, DAAR kun je zelf bepalen wat je schrijft.

Zolang er geen verbetering komt, zal ik niet meer op het desbetreffende forum posten.

Ik zie dat RosaArbil flink met jouw berichten is bezig geweest. Heb je al eens via PB contact met haar opgenomen waarom ze de links heeft verwijderd?

Niet alleen met mijn berichten, maar met alle berichten op het forum…

Ik kan en wil geen PBs ontvangen, dus nee, ik heb geen PB verstuurd. Ik bespreek dingen liever niet in een achterafkamertje, ik pleit voor openheid. In een eerder (verwijderd) bericht heeft ze ooit gezegd dat ze verwarring onder lezers wil verkomen. Althans, iets van die strekking wat ik niet meer op kan zoeken.

Ik heb zojuist RosaArbil gevraagd of ze dit topic wil lezen. Wat mij betreft zou een quote van een ambassadewebsite geen kwaad moeten kunnen in Engels. Hoe het in de andere topics gaat, weet ik niet precies, want ik volg dat forum niet zo op de voet. Hopelijk kan Rosa hier op binnenkort meer over zeggen.

Bedankt voor de moeite, Jurjen, ik ben benieuwd!

1.5 week later…

Ben er inmiddels achter dat ik uberhaupt geen PBs meer kan versturen, die optie is bij mij geblokt (?). En niet door mij.

Ik houd het hier voorlopig voor gezien, ik neem een tijdje afstand. De gebrekkige communicatie op dit forum en de verwijten naar mensen die opbouwende kritiek leveren maken dat er voor mij geen lol meer aan is. :dag:

Hoi Jenny,

De redactie zou contact opnemen met Rosa, dit was 1 week geleden (niet 1,5). Ik wacht dan ook af wat hier uit komt.

Volgens hangt de mogelijkheid van PB’s versturen af van de optie van het ontvangen. Lijkt me geen probleem, want hoe kun je anders normaal communiceren met iemand?

Jammer dat je tijdelijk wilt stoppen. Niemand verwijt je iets (hoogstens Rosa, maar daar wordt nog naar gekeken). Laat hoogstens Syrie en Iran links liggen tot de kwestie is opgehelderd.

Groetjes, :slight_smile:
Jurjen

Ach, Jurjen, ik wacht nu reeds twee weken op antwoord…

Ik heb vaker aangekaart dat ik denk dat de communicatie beter kan. En ik denk dat dit draadje en ook het tassenverhaal mooie voorbeelden zijn van hoe het NIET moet! Het forum moet leuk zijn en blijven, maar jij bent een marionet en ik een speelbal. Fijn voor je dat jij dat leuk vindt, maar ik vind dat dus niet.

En dus beperk ik me tot af en toe meelezen, en lach ik in mijn vuistje bij bepaalde antwoorden die kant noch wal raken.

Geen zorgen, ik voel me absoluut geen marionet. :wink:

Sinds gisteren heb ik een twee berichten van Rosa ontvangen met uitleg. Ik heb daar zojuist weer op gereageerd. Ik ben echter meestal maar een half uur tot een uur per dag op de site, dus vooral vanaf mijn kant kan het soms wat langzaam gaan. Sorry, maar ik heb er een voltijdbaan naast. :slight_smile:

Jenny, je gaat nu echt te ver met je sarcasme. We ontvangen graag opbouwende kritiek en ook negatieve opmerkingen zijn welkom. Dit houdt ons scherp en zorgt ervoor dat we Wereldwijzer kunnen verbeteren.

Het sarcasme in jouw laatste opmerking gaat ons echter te (veel) ver. En dat moet jij toch zelf ook wel doorhebben. Hier heeft helemaal niemand iets aan.

Je zei zelf eerder: “Ik houd het hier voorlopig voor gezien, ik neem een tijdje afstand”. We stellen voor dat je je daar dan voorlopig aan houdt. Je veroorzaakt heel erg veel onrust. Als wij zeggen dat we bezig zijn met jouw vragen/problemen dan zijn we dat ook. Maar we gaan geen overhaaste beslissingen nemen / antwoorden geven omdat jij dat eist.

Nu was ik een tijdje noodgedwongen weg en heb ik niet alle berichten die in de tussentijd geplaatst zijn gelezen, maar ik er toevallig al antwoord op mijn vraag gegeven? Zo ja, kan iemand misschien een link voor me plaatsen naar het antwoord?

Bedankt!

Hoi Jenny,

Goed dat je er weer bij bent en dat je weer actief mensen helpt. :slight_smile:

Zoals je wellicht nog weet, had Corberana een topic lopen parallel aan de jouwe. Op pagina 3 (scroll even naar #52) heb ik geschreven dat Rosa heeft beloofd minder snel reacties te zullen verwijderen. Dit heeft zij laten weten in een PB aan de redactie, die vervolgens mij ook hiervan op de hoogte heeft gebracht.

Groeten,
Jurjen

1 like

Bedankt Jurjen voor je reactie.

Het lukt me niet om actief te helpen.

Helaas is het niet alleen Rosa die berichten verwijderd. In het kletstopic van de fotowedstrijd zijn de afgelopen dagen berichten van mij en anderen verdwenen, en ook is er vanmiddag een bericht van me uit het Indonesietopic Nobrol-Kosong verdwenen. Tevens heb ik er sinds vanochtend een ban van een dag erop zitten (en is Corberana voor een week verbannen).

Het is mij inmiddels niet meer duidelijk wat wel en niet mag. Ik heb hier duizenden posts geplaatst zonder problemen, ik heb de nodige bedankjes gekregen van mensen, en ik ben het spoor bijster. Ik hoop dat je dit bericht leest voordat het verdwijnt (ik kan zoals je weet niet PMen), en ik hoop dat er heel snel eenduidige regels komen voor dit forum. Zodat het voor normale leden duidelijk is wat wel en niet mag, en misschien zelfs ook voor de MODs.

(Dit bericht is NIET sarcastisch bedoeld, en ik hoop dat het me niet meteen weer een ban oplevert!)

Hallo Jenny,

De berichten waar jij het over hebt zijn aangepast / verwijderd om diverse redenen. We hebben besloten strenger te modereren, om op die manier de gezelligheid op Wereldwijzer beter te bewaren. Het is dan ook niet meer toegestaan om berichten op het forum te plaatsen met opmerkingen en vragen over bans en verwijderde berichten, met uitzondering van de Helpdesk. Leden met een ban kunnen een e-mail sturen als ze opmerkingen of vragen hebben.

Ik kan goed begrijpen dat je duidelijkheid wilt omtrent de regels. We zijn bezig om huisregels op te stellen. Bovenstaande komt daar ook in te staan.

Wat betreft het sturen van pb’s: dat heb je zelf uitgezet, toch? Laat het me even weten als het niet zo is.

Groetjes, Fleur.

Ik heb de mogelijk op PBs te versturen niet zelf uitgezet. Maar om eerlijk te zijn vind ik het niet erg dat ik ze niet kan krijgen. Ik had nl een hekel aan de wervingsmail van de redactie voor wedstrijden (sorry ;)), en het aantal vragen van reizigers liep ook soms de spuigaten uit. Ik heb een website en post op een forum, om iedereen dan ook nog eens een advies op maat te geven wordt teveel…

Er mag niet gesproken worden over bannen en verwijderde berichten. Misschien ook eens de hand in eigen boezem steken en minder bannen en verwijderen?

Strenger beleid is prima, maar zou het niet handiger zijn om dat ook te communiceren naar leden? Desnoods niet naar iedereen, maar er is een handjevol mensen wat dat zeker op prijs zouden stellen. Misschien ken jij ze niet, maar er zijn voldoende MODs die wel de leden kent.

Communicatie en openheid zou mijns inziens echt beter kunnen op dit forum. Ondanks dat het groot is. Kan de onderlinge communicatie wellicht beter - of moeten er gewoon duidelijkere regels komen? Ook vind ik dat je gezelligheid niet hoeft te overdrijven, het leven is niet altijd gezellig. Ja, je moet respectvol zijn. Nee, je mag niet schelden.

Bovenstaand bericht is aangepast door ??? Ik neem aan dat het een site-administrator is, want normaal komt er een melding in beeld wanneer berichten aangepast zijn.

Wettelijk gezien is het verboden berichten zomaar te wijzigen, en dat weten jullie. Jammer dat er niks met die wetenschap gedaan wordt.

In de helpdesk zouden dus berichten met vragen geplaatst mogen worden. Helaas is er een bericht van me met een vraag daarover verwijderd. Breek je nu niet je eigen regels? Ik heb het al eerder over een voorbeeldfunctie voor de redactie had. Zie verwijderd bericht.

Helaas krijg je daarop nooit antwoord.

P.S. Mocht het niet duidelijk zijn naar welke verwijderde passages ik verwijs, laat het dan even weten. Ik kan ze hier zo opnieuw posten. Ik bewaar namelijk kopieen van mijn berichten hier.

Helpdesk vraag afgehandeld en gesloten.