Wat te doen als we aankomen op het vliegveld Bali Den pasar? Is het makkelijk om naar een stadje dichtbij te komen? Welk stadje zouden jullie aanbevelen? En hoe kunnen we erheen. We hebben geen accommodatie geboekt en een rugzak bij ons. Tips?
Het vliegveld van Bali ligt in Tuban, wat weer grenst aan Kuta. Da’s zo’n beetje het Lloret van Bali: veel toeristen, druk nachtleven etc. 10 Minuten in de taxi en je zit er middenin. Sanur, heeft mijn voorkeur, ligt ook niet zo ver van het vliegveld en is veel rustiger dan Kuta. Beide plaatsen liggen aan zee en zijn een prima startpunt om Bali verder te verkennen. Je kunt het beste een taxi daarheen nemen. Wanneer je uit de aankomsthal komt, heb je meteen rechts een taxi-balie, waar je een taxi kunt bestellen voor een vastgestelde prijs, afhankelijk van de bestemming.
Wij verblijven altijd in Watering Hole I in Sanur, voor 6 euro per nacht. Maar in de Lonely Planet staan nog veel meer vergelijkbare hotelletjes.
En Tuban ligt vlakbij Denpasar? Niet eerder van Tuban gehoord… jatyelijk bedankt voor je info, ik heb je website onder mijn favorieten geplaatst! En wat is je mening van Seminyak? Mijn interesse gaat ook hiernaaruit. Denk je dat ik van te voren moet boeken, aankomst is 1 juni.
Interuptie: Seminyak ligt iets ten noorden van Kuta,is iets rustiger,evenwel volop uitgaansmogelijkheden,winkels(legian street),en restaurantjes(aan te bevelen: Made’s warung, niet zo heel goedkoop meer maar erg goed)
Redelijk geprijsde hotels in het centrum en toch in alle rust gelegen zijn oa: Sarinande beach inn hotel en Bali Agung hotel/cottages…reserveren zeer waarschijnlijk niet nodig. In beide voel je je direct thuis, alsof je deel uitmaakt van de familie >> zie hun resp. websites
Vraagje aan Ketut: Waterinhole i en 2 : zijn deze ook geschikt voor een wat ouder persoon, zoals ik? Denk er over om wellicht eens mijn uitvalsbasis in Sanur te hebben, hoewel Seminyak altijd mijn voorkeur had/heeft…
Tuban ligt ongeveer 10 kilometer zuid-west van Denpasar. Tuban ligt aan de kust en gaat over in Kuta, Legian en Seminyak. Die 4 plaatsjes zijn dus aan elkaar gegroeit en worden als geheel vaak Kuta genoemd.
Wanneer je op 1 juni in Bali aankomt, hoef je echt niet te reserveren, plaats zat!
Ik vind Seminyak vergelijkbaar met Sanur. Beide plaatsen zijn voorzien van alle gemakken voor de gemiddelde toerist. In Sanur is alleen geen nachtleven, daarvoor moet je echt even met de taxi richting Kuta/Legian. Over het algemeen verblijven er in Sanur wat meer gezinnen en oudere toeristen.
Watering Hole I&II zijn beide geschikt voor wat oudere mensen. WH I ligt in het noorden van Sanur. Als je van heeeeeel rustig houdt, moet je hier zijn. WH II ligt in het (wat drukkere zuiden) van Sanur. Beide hotels liggen op de bemoroute naar Denpasar (5000 rupiah).
Thanks Ketut voor de info over Watering Hole 1 en 2. Neem deze mogelijkheid zeker mee in mijn overwegingen waar deze zomer te verblijven. en zoals je al schrijft. plek zat meestal. Ook ik arriveer naar alle waarschijnlijkheid op 31 mei of 1 juni en bel op het vliegveld wel een hotel op om te horen of er pllats is.