Aankomst Bali om 01.40u

Hoi!

ik heb net m’n ticket geboekt voor een reis naar Bali in december :slight_smile:
Alleen land ik om 1.40u 's nachts op Denpasar…
Hebben jullie misschien tips of ik dan het beste in Denpasar kan blijven, en wat een fijn hotel of guesthouse is, waar ik zo laat nog bij terecht kan?

alvast bedankt!
Micha

Het vliegtuig van Bali heet weliswaar Denpasar, maar ligt veel zuidelijker dan Denpasar in Tuban. Als je dicht bij het vliegveld wilt blijven, kun je beter kiezen voor de plaatsjes Kuta, Legian, of Sanur. Op dit forum staat voldoende geschreven over de verschillende tussen deze plekken, even zoeken en lezen dus.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar AP inn in Kuta, Jl. Popies I. Een taxi daarheen vanaf het vliegveld kost ongeveer 50,000 rp. Coupons voor de taxi zijn te koop aan je rechterhand zodra je naar buiten loopt. 's Nachts aankomen is geen probleem.

Vaak ligt het mannetje van de receptie 's nachts te slapen, dus het is wel handig als je vantevoren aankondigt dat je komt. Maar je kan hem ook gewoon wakker schudden :wink:

Het vliegveld heet Ngurah Rai en ligt slechts 13 kilometer ten zuiden van Denpasar. Zoals Jenny al schreef rijden er 's nachts ook taxi’s dus kun je naar je eindbestemming rijden.:vak01:Als je eerst lekker wilt uitrusten kijk dan hier eens…

Inderdaad, foute formulering van mijn kant… Het vliegveld wat Denpasar/DPS genoemd wordt, heet eigenlijk Ngurah Rai. (Net als het vliegveld van Amsterdam Schiphol heet.)

Je moet even goed nadenken of je naar de stad Denpasar wilt, deze stad is namelijk niet echt boeiend voor touristen.

ok, dank je!
Ik vroeg me vooral af of er 's nachts inderdaad nog taxi’s rijden en of het een beetje te doen is om vanaf het vliegveld naar een ander plaatsje te rijden en of je 's nachts nog bij een hotel, guesthous oid aan kan komen…

Ben van plan om m’n reis in Ubud te beginnen. Is het haalbaar om dat 's nachts gelijk naar Ubud te rijden, of duurt dat vrij lang?

's nacht zijn de wegen leeg en zal het beslist niet lang duren om naar Ubud te reizen. overdag moet je rekenen op meer dan een uur.