Vervoer van vliegveld Denpasar naar Padangbai s nachts'?

Wij komen 13 februari 2007 rond middernacht aan op Bali. Is het mogelijk om dan nog naar Padangbai te gaan? Op welke manier en voor welke prijs? Neem aan dat bussen rond die tijd geen optie zijn…

Of kunnen we gewoon beter in denpasar blijven en de volgende morgen naar padangbai reizen? Zo ja, tips voor overnachting in denpasar?

Ook tips voorr ho(s)tels in Padangbai welkom!

Hoi,
Volgens mij kun je het beste met een taxi reizen, is niet zo duur denk ik.
Kijk anders eens op www.villabranie.nl en stel via deze site je vraag, Simone of John, de mensen van deze site weten vast wel het antwoordt op jullie vraag.
Veel succes,

Er zijn midden in de nacht nog volop taxi’s van het vliegveld naar alle uithoeken van Bali. De prijzen zijn vastgesteld, maar ik weet niet hoe duur het is met de taxi naar Padang Bai. Reken op een paar tientjes, airport transport is niet het goedkoopste transport wat er is!

Het is inderdaad een optie een overnachting in Kuta, Legian of Sanur te nemen (het vliegveld ligt nl in het zuidelijke puntje van Bali en niet in Denpasar zoals de naam doet vermoeden). Een taxi daarheen kost 45,000 rp, ongeveer 4 euro. Maak je niet druk over het vinden van een slaapplaats, er zijn er genoeg!

Een tip op Jalan Poppies I in Kuta is AP Inn. Smetteloos schoon en een ruim aanbod aan kamers, zowel met en zonder warm water, AC enz. Het hotel ligt niet direct aan Poppies, zodat het lekker rustig is. Prijzen vanaf 100,000 rp per kamer. (Ayu Beach Inn is een goedkopere optie aan dezelfde straat met kamers vanaf 60,000 rp.)

De volgende dag zou je een bus naar Padang Bai kunnen nemen. Waag je niet aan de ‘public bus’ (=bemo), je moet dan vaak overstappen (niet handig met bagage) en wanneer je de taal niet spreekt word je snel afgezet. Neem gewoon een touristenshuttle bus, deze pikken je op bij je hotel en zetten je af waar je wilt. Er gaan meerdere bussen per dag, de precieze tijden hangen af van de busmatschappij die je kiest. Perama (zit o.a. aan Jl Legian in Kuta) is de bekenste, maar die maken soms lange omwegen (bv via Ubud). Bustickets kosten ongeveer 75,000 rp per persoon. Je hotel kan je helpen een busticket te vinden.

Kijk voor meer info ook eens op http://www.balihappytour.com. Zij kunnen ook helpen met hotelovernachtingen, bustickets of een taxi/auto.

Of mail mij voor meer info :slight_smile:

Groet,

Jenny

Hoi, Ik ben regelmatig op Bali, 2 a 3 x per jaar. Als je door de uitgang van het vliegveld komt moet je direct rechtsaf. Dan zie je na ca 20 meter een klein loket, daar kun je een Taxi pakken. De andere Taxi’s zijn eigenlijk GEEN taxi’s, dus ook veel duurder. Je zegt bij het loket waar je naar toe wilt, en vraag gelijk wat het kost. Dit is de beste manier. Succes.

Ik zou in denpasar blijven, wat mij is bijgebleven van padangbai is een lege afgelegen parkeerplaats, en ik zou niet de toilet in de haven bezoeken, die was echt heeeeel vies… ik pas me best makkelijk aan, aan de omstandigheden, maar dit was serieus de smerigste toilet die ik ooit heb gezien, maar misschien is dat intussen wel veranderd.