Beste forum members,
Ik ga over anderhalve maand naar Indonesië, op Java gaan wij bijna alles met de trein doen op Bali met de taxi.
Ik vroeg mij af wat een beetje normale prijzen voor het taxi gebruik daar, zodat ik dit in mijn achterhoofd kan houden met de onderhandelingen.
Wat kost een taxi rit van het vliegveld naar Ubud ?
Wat kost een taxi met chauffeur voor een hele dag ?
Hoe hebben jullie een ‘‘prive’’ chauffeur gevonden?
Alvast bedankt voor het antwoorden:chin:
Er rijden coupontaxis van het vliegveld in Denpasar naar Ubud. Wanneer je de bordjes ‘taxi’ volgt vind je vanzelf de balie waar je een kaartje voor de taxi koopt. De actuele prijs weet ik niet, ik gok 300-400k.
De prijs van de taxi voor een dag hangt af van de plek waar je deze boekt. Het zuiden is bv. goedkoper dan het noorden. Afhankelijk van afstand en tijd ben je tussen de 450-600k kwijt.
Je hotel kan je helpen met het vinden van een taxi, maar je kan ook een mannetje aanspreken bij een tourist information counter. Op veel plekken zullen auto’s vanzelf bij je stoppen en vragen of je vervoer nodig hebt.
Hey Jenny, we zullen voornamelijk vanuit Ubud tripjes maken. We hebben de planning nog niet helemaal rond voor Bali, er zijn zoveel leuke dingen om te doen. We zijn momenteel nog steeds aan het inlezen wat er allemaal is en te doen is op bali 
Jenny dat is wel een beetje de actuele prijs 300.000. Naar ubud . Taxi’s te over ook privé en goed betaalbaar .
Wij hebben altijd een vaste en die rekent voor de hele dag 35 euro.
Veel plezier in het geliefde bali
Wij hebben ook goede herinneringen en ervaringen opgedaan op Bali. Een kwestie van op je hoede zijn en niet te goedgelovig. Ooit boekten we vanuit Australië een prachtig hotel tegen een speciale internetprijs. Alles via de mail natuurlijk. Toen we aan de balie kwamen was de prijs ineens anders (en niet lager natuurlijk). Na een tijdje bakkeleien kwam de laptop op de balie en werden we het snel eens.
Bij een andere gelegenheid hadden we transfers van het vliegveld naar het hotel en 's avonds heen naar de stad. Terugweg moesten we zelf regelen. Dus in het hotel gevraagd wat het ongeveer zou mogen kosten. Na het eten in de stad liepen we wat te slenteren toen een taxichauffeur langzaam met ons mee reed. Taxi sir? Wij; how much?. Hij noemde een idioot bedrag en voegde er aan toe: ‘Good for you, good for me’. We vertelden hem dat het alleen goed voor hem was en liepen door. Hij bleef naast ons rijden en noemde steeds een andere, lagere prijs. Uiteindelijk werden we het eens. En weet je wat? Uiteindelijk ga je uitrekenen waar je het over hebt gehad en schaam je je bijna dat je over die paar euro hebt lopen onderhandelen.
Bedankt voor jullie reacties, 35 euro ga ik ook als vaste prijs gebruiken. Willem leuk om je verhaal te lezen, erg herkenbaar ! Haha
Laat je niet gek maken door taxichauffeurs bij de aankomsthal op het vliegveld van Bali. Die met allemaal mooie verhalen komen dat bij hun veel goedkoper is en blabla bla
Koop gewoon bij de taxi counter een coupon naar jou gewenste bestemming in Bali. Dit scheelt je weer tussen 100K 200K
Oke, is het ook mogelijk om dergelijke coupons te kopen bij aankomst in jakarta? Mijn hotel zit vlakbij gambir.
sorry heb geen ervaring met taxi’s op luchthaven in Jakarta.
Weet wel dat je op de luchthaven van Jakarta een stuk sneller door de douane heen gaat ten opzichte van bali
In Jakarta kan je het best een taxi van Blue Bird aanhouden. Dit was toen ik er een aantal jaar geleden verbleef de meest betrouwbare Taxi maatschappij. Gewoon vragen of ze de meter aan willen zetten.
Bij aankomst in Bali waren alle balies om een coupon voor de taxi te kopen gesloten. Er staan echt tientallen taxichauffeurs die je voor een te hoge prijs naar je bestemming willen brengen. Als je idd een beetje de gangbare prijs weet dan brengen ze je er naar toe voor die prijs. Ik ben toen langs de taxichauffeurs gewoon naar het gedeelte gelopen waar de taxi’s stoppen en inladen en daar gezegd dat ik een taxi wilde (ik had dus geen coupon) en kreeg een taxi voor de normale prijs.
Een taxichauffeur kost idd rond de 35 euro per dag, maar kan ook oplopen naar eur 50 (ligt aan het seizoen). Ik had mijn taxichauffeur “gevonden” op het strand van Sanur, wij liepen daar rond en hij sprak mij aan en hij leek mij wel aardig. (Je gaat toch een hele dag met diegene op pad dus het moet wel een beetje “klikken”. Hij beviel zo goed dat ik hem verder voor alle dagtochten heb gereserveerd (toen wij in Ubud waren kwam hij gewoon daar naar toe).
Maar zitten of staan meestal wel langs trottoirs al dan niet met een bordje en bieden zich zo aan. Dus ze zijn zo te vinden de taxichauffeurs.
Toen ik naar Bali ging had ik nogal last minute geboekt dus geen tijd gehad om uit te zoeken wat er eigenlijk te zien en te doen was.
Ik heb toen gelijk bij aankomst op het vliegveld alle foldertjes gepakt van tours die er maar waren. Dat hele pakketje heb ik toen helemaal nagelopen en gekeken naar welke bezienswaardigheden zij allemaal heengingen. Zo krijg je vanzelf een beeld van wat nu eigenlijk de bekendste bezienswaardigheden zijn. Daar heb ik er een paar van uitgekozen en per dag dat ik een tour wilde doen tegen de taxichauffeur verteld waar ik die dag heen wilde.
(Natuurlijk is er nog zoveel meer te zien op Bali maar voor de 1e x Bali vond ik het wel prima om alleen de bekendste bezienswaardigheden te zien.