Taxi naar Ubud

Wij komen 18 april aan op Bali met de KLM en moeten dan naar ons hotel in Ubud. Weet iemand of we dan beter een transfer door het hotel kunnen laten regelen omdat het donker en ver is, of is een willekeurige taxi ook goed? En zit er een groot prijsverschil tussen die twee?

Via Wereldwijzer app

Taxi’s vanaf het vliegveld hebben een vaste prijs. Je koopt een voucher bij het loket, en gaat daarmee naar buiten naar de taxi. Prijzen stijgen ieder jaar, ik weer niet was het nu precies is. (Was 250.000 rp.)

Je kan ook naar buiten lopen de parkeerplaats op, verder door lopen richting de weg en goed onderhandelen, dat kan je een paar euro schelen.

Of je kiest inderdaad om je op te laten halen. Meestal is dat niet echt goedkoper.

Je hoeft je hoe dan ook geen zorgen te maken dat er geen vervoer is, op het vliegveld zijn taxi’s zat!

Het klopt dat er altijd wel vervoer is, maar je loopt ook het risico dat je als nieuwkomer ’ uitgetest’ wordt en op geheel Balinese wijze waarschijnlijk afgezet wordt. Waarom het jezelf na zo’n reis niet makkelijk maken en voor misschien een klein bedrag meer, je laten ophalen door het hotel. Wanneer ik voor mijn gasten het transfer regel dan weet ik altijd dat ze met een goede chauffeur en wagen reizen. Ik zelf verdien er niets aan, maar heb wel de garantie dat de gasten op tijd op hun bestemming komen en zich geen zorgen hoeven te maken.

Als je voor de eerste keer naar Bali gaat en nog niet echt weet hoe alles is geregeld, zou ik idd ook een taxi van het hotel boeken.
Misschien een beetje duurder maar wel zeker en safe.

Wij gingen ook voor het gemak en kozen ervoor om ons op te laten halen door een gids. Gaf ons de gelegenheid om alvast kennis te maken alvorens wij definitief een excursie boekten én hij vertelt je -in het Nederlands- alvast van alles onderweg. Gaf ons een zeer welkom gevoel op Bali. Meer info op www.baligids.nl

Via Wereldwijzer app