Vervoer vanaf luchthaven

Hoi iedereen,

Binnenkort vertrekken wij met onze 2 kids voor 7 maanden naar Bali.
Regel ik het best al vooraf vervoer aan de luchthaven? Of is het even voordelig om ter plaatse een taxi te nemen?

Alle tips zijn welkom.

Groetjes
Sophie

Hi Sophie,

Afhankelijk van waar je heen wilt…, misschien is het wel verstandig om je huurauto voor te laten rijden op het vliegveld?

Warme groet,

Marcello

Hallo Marcello,

Wij moeten richting Mas.
We hebben in de lonely planet gelezen dat je ook ter plaatse taxi kan nemen maar we weten niet of dit een ‘goedkope’ optie zal zijn

Groetjes
Sophie

Hi,

Hoe oud zijn je kinderen en hoeveel bagage heb je mee, want misschien past het wel niet in een gewone taxi…

Groet,

Marcello

Hallo Marcello,

Onze kids zijn 3 en 4 jaar.
We zullen meehebben: 2 grote rugzakken (trekkingsrugzakken), 2 koffers en 1 draagzak met duikmateriaal.

Groetjes
Sophie

Hi,

Dat wordt heel krap in een bluebird taxi,

Ik zou een grotere auto met chauffeur huren, bijv. een APV, Terios of Innova.
Het huren i.v.t. de kosten van een taxi rit zullen elkaar niet veel ontlopen.
Het ritje gaat toch +/- anderhalf uur in beslag nemen , mits er geen files staan. Dat rijdt wat comfortabeler na zo’n lange vlucht, zeker voor je kids.

Warme groet,

Marcello

Geen gewone taxi nemen maar een van die “snorders” die op de luchthaven rondlopen en een grote(re) auto (APV, Kijang, Innova) dan een airport taxi (Toyota Vios) hebben / gebruiken. Ritje airport - Mas mag niet meer dan Rp. 200,000,- kosten, ongeacht het aantal passagiers en bagage.

Of probeer Daniel eens…:dag:
http://baligids.webklik.nl/page/daniel

1 like

Toch valt het niet mee als je doodmoe met twee kleine kinderen uit het vliegtuig stap en je moet onderhandelen over de prijs. Prijzen op het vliegveld zelf zijn aanzienlijk duurder dan gewoon op straat. Persoonlijk zou ik een busje regelen, dat scheelt je heel veel ellende en regelen en maakt je aankomst wel net zo relaxt. Succes ermee en eenhele fijne tijd toegewenst op bali

Hoi Sophie,

Ik ben net terug van een vakantie naar Bali. Bij aankomst op het vliegveld werd na de douane m’n koffer gelijk overgenomen door 3 man in uniform. Ik dacht dat het douane beambten waren die er in wilden kijken, dus bleef rustig wachten tot m’n vriendin ook door de douane was. M’n vriendin spreekt Indonesisch en sprak met de mannen. Bleek dat zij de koffer gelijk mee wilden nemen naar een taxi. Dit hebben we vriendelijk geweigerd, maar maar goed bleek ook.

Toen we naar buiten liepen werden we gelijk besprongen door taxi chauffeurs. Daar wordt je echt niet vrolijk van. Op internet had ik gelezen dat een enkeltje naar Nusa Dua ongeveer 110.000 Rp zou moeten zijn. De eerste chauffeur bleef bij een vraagprijs van 250.000 Rp. Laat je niet afzetten! Gewoon weigeren en doorlopen naar de volgende chauffeur. Uiteindelijk betaalden we 130.000 Rp.

Later op de dag wilden we vanuit het hotel ergens heen. Na de bomaanslagen in Kuta en Mumbai zijn alle grote hotels beveiligd met slagbomen en security. Vraag de security of ze iemand weten die je rond kan rijden over het eiland. Tegenover het hotel stond een groepje chauffeurs. De security liep naar één van hen en hij heeft ons de hele week rondgereden. Richtprijs is 450.000 Rp voor een dag (8 uur), maar al is het langer dan maakte het hem ook niet uit. We hadden er zelfs een dag van 8.30 tot 22.00 uur bij zitten. De prijs was gewoon 450.000 Rp. We hebben hem toen wel een flinke fooi gegeven.

De chauffeur die wij hadden was Josh. +6281 338 3985 79

Ik raad het af om zelf te gaan rijden op het eiland. Levensgevaarlijk en erg chaotisch. Auto’s en scooters rijden kriskras door elkaar. 3 of soms 4 breed over twee rijstroken. Constant van rijstrook wisselend en bumperklevend. De vriendin van onze chauffeur had met haar scooter een ongeluk gehad. Zij was niet de schuldige van het ongeluk, maar omdat ze een botsing met een belangrijk persoon in een dure auto had gehad werd zij gevangen gezet en komt pas vrij als de schade aan de auto betaald is. Belachelijk en corrupt.

Groetjes,
Rob