Bali vraagjes

We vliegen vanuit Amsterdam naar Denpasar.
Het idee is om 6 dagen te verblijven op Bali en daarna naar Java te vliegen vanaf Denpasar.
Ik denk aan twee dagen Sanur en 3/4 dagen Ubud maar ik ben nog in twijfel! Misschien Sanur overslaan en bijv. naar Amed?

Ik twijfel aan Sanur, vinden jullie Sanur heel erg toeristisch of is het wel de moeite? Misschien kunnen we beter alleen naar Ubud gaan of juist een combi met een andere plek? Het mag wel toeristisch zijn maar ik hou niet van té, zoals de verhalen over Kuta.

Ik vind het lastig te bepalen omdat ik geen idee heb van de reistijden.

• Hoe lang is het ongeveer vanuit Denpasar naar Ubud?
  • Hoe lang is het ongeveer vanuit Denpasar naar Sanur? (ter afweging :stuck_out_tongue: )
  • We willen ook graag de Tanah Lot bezoeken, is dat te doen vanuit Sanur? Of kan dat ook vanuit Ubud? Ik heb namelijk geen idee hoe lang het ongeveer reizen is daarnaar toe. Weet iemand dat?

Andere tips zijn ook welkom.
Bedankt alvast.

Vanuit vliegveld Denpasar naar Ubud is 2-2,5 uur (het kan druk zijn). Vanuit stad Denpasar is het ongeveer een uur.

Vanuit vliegveld Denpasar naar Sanur is een half uur. Als het écht druk is kan het langer duren.

Tanah Lot vanuit Kuta is 75 - 90 minuten, vanuit Sanur is het minder lang (scheelt niet heel veel). Vanuit Ubud ben je denk ik ook zoiets onderweg, misschien iets minder. Het loont sowieso om op weg erheen een aantal stops te maken, bv. bij Sangeh.

Hoi woepiie,

Je kan ook een 6 daagse tour (Jimbaran(1)>Sidemen(2)>Amed(1)>Lovina(1)>Menjangan(1)), maken op Bali richting Gilimanuk en dan met de Ferry oversteken naar oost Java…

Oost Java heeft heel veel mooie dingen te bieden.

Warme groet,

Marcello

Bedankt voor de reacties.
Wat voor plaats is Amed?
Ik zag dat Amed vrij uit de richting ligt als we de laatste dag weer terug moeten naar Denpasar. Of valt dat wel mee qua afstand? Dat we bijvoorbeeld vanuit Ubud naar Amed gaan en dan weer naar Denpasar?

Of zijn er nog andere leuke plaatsen in de buurt van Ubud - Denpasar?

Amed is een leuke plaats in het Oosten van Bali, klein en authentiek .
Maar het ligt op ca 3.5 uur van de luchthaven als alles lekker loopt, voor een laatste dag zou ik kiezen voor Jimbaran, bv het mooie B&B hotel van Marcello. Ca 15 min.van het vliegveld= geen stress en in Jimbaran kan je op het strand vers gevangen en gebakken vis eten.!!!