Wij vertrekken begin december naar Nieuw Zeeland. We komen aan in Auckland. Nu is mijn vraag of het centrum makkelijk te bereiken is vanuit het vliegveld. Zat zelf te denken aan een hotel met pick up service.
Als je rond gaat reizen dan is het misschien een idee om vooraf een reispakket te boeken. Op deze manier hoef je je geen zorgen meer te maken over accommodatie en vervoer gedurende je trip.
In deze pakketten is ook vaak een Airport - City transfer opgenomen, die zorgt er voor dat je vanaf het vliegveld direct naar je verblijfplaats wordt gebracht.
Zelf heb ik dit jaar 6 maanden door Australie gereisd met een pakket van: www.traveldevils.nl en me erg goed bevallen, als ik weer genoeg gespaard heb ga ik volgend jaar hetzelfde doen in Nieuw Zeeland.
Er rijden genoeg shuttles vanuit het vliegveld de stad in, die zetten je af vlakbij de Sky Tower, hartje van de stad dus. Eventueel even navragen bij je hotel/hostel/?, soms zijn die zelfs inbegrepen of krijg je korting. Taxi’s zijn niet enorm duur en soms heb je zoals ik geluk en krijg je gewoon een lift van vriendelijke kiwi’s.
Yep echt geen probleem om van het vliegveld naar de stad te komen.
Duurt ongeveer 30-40 minuten.
Wel handig om een hotel te boeken, of in ieder geval te weten waar je wil slapen. Daar je best wel verrot bent als je het vliegtuig uitkomt.
Volgens de lonely planet die ik hier heb liggen die ik net in Australie aangeschaft heb. Ik ben daar nu en vlieg zelf 10 december naar Auckland. Daar staat in dat er een special shuttlebus is genaamd Air Bus website is http://www.airbus.co.nz naar het centrum van Auckland. Volgens de lonely planet zou dit ongeveer 15 NZ dollar zijn is 7,50 euro per persoon. Deze brengt je naar alle grote hotels en geusthouses. Het zou 1 uur duren.
Dan staat er nog een andere maatschappij de Supershuttle website http://www.supershuttle.co.nz deze kost 26 NZ dollar per persoon is 13 euro per persoon. Deze geeft fikse korting als je met een groep bent.
Er staat ook nog in dat de taxi je ongeveer tussen de 50 a 65 NZ dollar rekend dat is tussen de 25 en 33 euro.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Heb je nog meer vragen dan hoor ik het graag.
Maak je daarover maar geen zorgen, Nieuw Zeeland had namelijk beter Nieuw Shuttle-land kunnen heten. Werkelijk ieder hotel, iedere camper- of autoverhuurder, touroperator, hostel, etc. heeft gratis shuttles rijden. Niet alleen in Auckland trouwens, werkelijk door het hele land heen, volgens mij zou iemand eens moeten proberen of je het hele land kunt rondreizen met alleen gratis shuttles…
Ja als je een boeking hebt bij een hostel of hotel word je meestal wel opgehaald. Dat is niet alleen in NZ maar eigenlijk overal wel op de wereld. Ik ken dit vanuit Azie dat is daar heel normaal. Ik ben nu in Auckland en ik heb de bus genomen van lonely planet en het is prima gegaan. Ze maken bepaalde stops in het centrum en ze roept ook om waar ze gaat stoppen helemaal toppie.
Nou…
Ik vond het in NZ echt opvallend hoeveel shuttles er reden.
Ik heb me in Australie toch wel een aantal keer door een industrieterrein moeten worstelen om bij een verhuurder te komen. Of met 20kg bagage door steden moeten strompelen.
Blijkbaar heb ik dus de verkeerde organisaties en hotels gekozen :tear:
In Australie maken wij veel gebruik van openbaar vervoer en huurauto’s werkt prima. In NZ doen we dat eigenlijk ook en nu ook de bus gegaan en dat is prima gegaan zoals ik hierboven heb beschreven. Ik heb hier weinig gratis shutles gezien verder ja een stadsshuttle maar die heb je in Sydney ook.
Mijn ervaring was dat er veel meer shuttles in NZ waren als in Australië en dan niet zo zeer commerciële shuttles, maar privé. Je boekt een bed en je wordt opgehaald bij de bushalte. Je boekt een trip en je wordt opgehaald. Je boekt een hangi en je wordt opgehaald. Je wilt parachutespringen en je wordt opgehaald. Prima!
Oh bedoel je dat zo. Maar als ik hotels boek of hostels in Australie werden we gewoon opgepikt hoor geen probleem ditzelfde geld voor Azie. Alleen met activiteiten niet maar dan kon je er vaak wel komen met het openbaar vervoer prima geregeld. Ik heb ook wel trips gedaan in Australie en ben altijd opgehaald. Maar ja misschien niet bij de goeie dingen geboekt