Van het najaar wil ik naar Nieuw-Zeeland.
ik overweeg een vlucht waarbij ik rond middernacht aankom in Auckland (relatief goedkope vlucht en korte reisduur!).
Maar…hoe doe je dat dan met je overnachting?
heeft er iemand tips? kom je dan nog makkelijk van vliegveld naar Auckland zelf? of kun je ergens nabij het airport goedkoop en leuk overnachten?
En hoe zit het dan met inchecken?
Wij kwamen destijds ook rond middernacht aan, en zijn toen opgepikt door een pendelservice van het hotel volgens mij. Zou dus een checken of je een hotel met pick-up service kan vinden.
En anders een taxi? Geen idee hoe duur dat daar is…
Dat wordt ofwel taxi naar je hotelletje ofwel een airport hotel met gratis pickupservice maar die zijn duurder. Op bookingcom bijvoorbeeld zie ik guesthouses met slaapzaalbed vanaf 24 euro per nacht en motelletjes vanaf 50 euro per nacht. Check-in 24 uur open bij dit soort plekken. Of in stad zoeken, de airport shuttle bus gaat ook 's nachts elk half uur.
Wij kwamen ook middernacht aan, geen probleem. Vooraf een hotel boeken op een van de boekingsites en dan eventueel aangeven dat je een late check-in hebt, wat meestal niet eens nodig is. In NZ is alles prima geregeld voor de reiziger.
Op het vliegveld kun je je melden bij de bus balie voor de join-in shuttle bus, en ben je binnen een half uurtje op Queensstreet (hartje Auckland).
In november kwamen we ook laat aan op Auckland. We hadden ibis budget geboekt nabij airport. als zij geen transfer kunnen regelen, kun je gratis de gele airportshuttle nemen die je voor de deur afzet. Gratis omdat je een deelnemend hotel geboekt hebt. Info bij ibishotel, bel ze gewoon ff op dan leggen ze het je uit. Ernaast zit een supermarkt en het is ook nabij o.a. apollo camperverhuur, mocht je willen camperen. Lekker praktisch, hoef je niet steeds met al je bagage de stad in. Laat dit een overweging zijn.
Kun je wel zeggen… De douche op het vliegveld staat heel hoog in mijn top 5 met meest memorabele/beste douches ter wereld (die ranglijst is denk ik ook deels gebaseerd op hoe hard ik toe was aan een douche…)
Ik heb eind 2002 gelogeerd in Parnell Inn, 320 Parnell Road, Auckland, tel. +64 09 3580642, website: www.parnellinn.co.nz . Heel leuke mensen, niet duur. Ik weet niet, of je na middernacht daar kunt arriveren, maar je kan bellen. Misschien hebben ze informatie over vervoer vanaf het vliegveld. Volgens mij stoppen bussen, als die rijden, er dichtbij, want Parnell Road is een belangrijke straat met veel winkels.
Ik vlieg eind december ook naar Auckland, en heb een kamer geboekt in het Ibis budget hotel Auckland Airport en ligt op loopafstand (1 km!) van de luchthaven. Heb er geen ervaring mee maar mocht je zo snel mogelijk in een bed willen liggen is dat e.v.t. een optie?