Hee Iedereen,
Ik ga over een maandje vertrekken (21 aug) richting Auckland ik kom daar 2 dagen later om 10.50 am aan. Nu moet ik echter nog doorreizen naar Hamilton omdat ik daar een jaar ga wonen en werken. Ik heb gekeken naar vliegen, maar het eerst volgende vliegtuig gaat pas om 16.00 en zolang wil ik eigenlijk niet wachten.
Heeft iemand ervaring met bussen, taxi’s, treinen of andere mogelijkheden?
Liften is hierbij voor mij geen optie en een auto huren ook niet, aangezien je minimaal 3 dagen een auto moet huren voor 120 euro per dag.
Kan iemand mij helpen??
Hmm 10:50 tot 16:00, tja dat is een beetje kort om even Auckland te verkennen en een beetje lang om te wachten. Het vliegveld heeft niet zo’n grote shop-zone als Schiphol b.v. en je moet ook nog eerst naar buiten van de International Airport naar de Domestic Airport, waar nog minder te beleven is. Maar 4,5 uurtjes lunchen, boekje lezen of MP3 luisteren kan toch wel.
En anders, op nog geen 7 km van het vliegveld is er een treinstation en de trein gaat (via een paar plaatsen) keurig naar Hamilton.
Kunnen je toekomstige collega’s je niet meer vertellen over de trein verbinding tussen Papatoetoe Station in Manakau City en Hamilton Station.
Hee Joost,
Bedankt voor je berichtje, ja ze kunnen me een heleboel vertellen, maar op het moment wordt er niet echt gereageerd… heb je wel eens als je via email communiceerd. Maar in ieder geval bedankt! Ik had ergens gelezen (weet zo even niet meer waar) dat de trein niet vaak reed? Maar anders kan ik inderdaad ook wel met de trein… Zo te lezen heb jij dit wel gedaan?
En anders toch maar gewoon wachten, dan moet ik maar mn tijd verdoen met lunchen, boekje lezen enzo… Weet jij toevallig of ze daar ook internet op het vliegveld hebben, want ik heb mn laptop ook nog bij me 
Nogmaals bedankt!
Ik ben nooit met de trein geweest, maar het is een modern land, geen india waar de trein vol gepakt zit en maar eens per dag rijd.
En ik zie zojuist dat er ook een special “Schiphol taxi” achtige service is
http://www.minibus.co.nz/airport.html
Naar Hamilton voor 70$NZ!
En Laptop aansluiting, tuurlijk! Gewoon Wifi hotspot, inloggen credit-card betalen en internetten maar. gewoon even checken op de info-boorden waar het beschikbaar is. (En het is ook bij Domestic airport aanwezig!).
http://www.auckland-airport.co.nz/Guide/wireless_hotspot.php
Waar zouden we zijn zonder Google.
Thanks, echt super bedankt! Ik heb inmiddels al een busje geboekt want voor 70$ is dat makkelijk te doen 
Zoiets was ik nog niet tegengekomen op internet (zal wel iets mis wezen met mijn manier van zoeken)
Anyway, echt supertof dat je reageerde en me hielp!
gewoon even de goede zoek termen invoeren in google: “auckland airport hamilton”