We gaan een rondreis maken met een huurauto van ruim 5 weken door Noord en Zuid Eiland.Op vrijdag 10 maart komen we 's morgens vroeg aan op de luchthaven in Auckland.
Wat is jullie advies: een dag in Auckland blijven en de volgende dag doorreizen naar de Bay of Islands, of meteen maar de auto ophalen en doorrijden?
Wij zijn niet echte stadstypes maar aan de andere kant is de reis natuurlijk vrij vermoeiend. Als we in Auckland blijven, is het dan handig om een hotel in het centrum te nemen of juist op het vliegveld en vandaar even op en neer naar de stad? Ben je uberhaupt niet veel te moe om zo’n stad te gaan bekijken na de vlucht? Is het handiger om een auto te huren in de stad of op het vliegveld, dit ivm verder rijden en vermijden van drukke stadscentra?
ik zou zeker 1 overnachting doen in auckland! ik kwam 's morgens om 11 uur aan in auckland maar lag om 18 uur op bed zo moe! en even lekker opfrissen is toch ook wel erg lekker na zo’n lange vlucht!
en als je er dan toch een dagje bent, kun je meteen de skytower op/in met een geweldig uitzicht op auckland en de bijbehorende havens/zee.
staand op de top moet je je dan bedenken: ik ben gewoon in nieuw zeeland en ga hier een geweldige reis maken :wereld: succes!
groetjes Afke
(ps Piha, 30 km van auckland aan de kust is ook zeker de moeite waard!)
Hallo,
Mijn advies zou zijn lekker naar de stad gaan en daar een hotel boeken. Je bent bekaf en wilt ook op tijd naar bed. De stad is niet echt groot en heel druk kun je het ook niet echt noemen.
Groetjes van een geweldig warm en zomers Auckland
Auckland is niet een al te drukke stad met autoverkeer. Met een auto of camper is het goed te doen. Wij vonden het stadscentrum niet top, maar de wijk Ponsonby bijv al erg relaxted. Wij zijn er 2 dagen geweest en hebben vooral “niets” gedaan, want we waren bekaf. Bovendien kun je beetje voorbereiden op de rest van je reis.
Als je je auto of camper nog moet huren voor de periode in NZ, dan kun je ook nog onderhandelen, want meestal zijn er zoveel (zeker buiten het hoogseizoen). Het oppikken van je auto of camper is meestal in de buurt van het vliegveld. Maar hier ligt ook een super grote supermarkt en ook nog een super groot warenhuis. Wel zo handig om spulletjes in te slaan.
Veel fun!