Voor de kerstperiode is dit een erg goede prijs, maar dat komt omdat je vroeg geboekt hebt. China Airlines is een goede maatschappij, niks mis mee.
Zoals al door lonaatje geschreven, kan je het beste wel alvast een hotel voor de eerste paar nachten in Bangkok vastleggen. Sowieso is het prettig als je na een lange vlucht niet nog naar accommodatie hoeft te zoeken en kerstvakantie is vaak een drukke periode. Accommodatie kan je zo duur maken als je zelf wilt. Wil je in een niet al te dure accommodatie verblijven, zoek dan iets in de omgeving van Khaosan Road-Banglamphu area. Persoonlijk niet mijn favoriete plek, maar toeristen vinden deze omgeving vaak geweldig.
Wil je tijdens je reis ook eens met de nachttrein reizen (bijvoorbeeld tussen Bangkok en Chiang Mai v.v.), dan raad ik je aan om deze tickets ook van tevoren vast te leggen. Nachttreinen zijn in het piekseizoen soms snel volgeboekt.
Indien jullie voor Phuket of Krabi (Ao Nang) zouden kiezen, kan je het beste vliegen met Air Asia of NokAir, beide lowcostmaatschappijen. Hoe eerder je boekt, hoe lager normaal gesproken de prijs is. Er zijn vaak promotietarieven bij deze maatschappijen. Vanuit Chiang Mai kan je nonstop naar Phuket vliegen met Air Asia.
Wil je naar een van de eilanden in de Golf van Thailand (Koh Tao, Koh Phangan of Koh Samui), dan kan je ook met de nachttrein van Bangkok naar Chumphon (Koh Tao) of Surat Thani (Koh Phangan, Koh Samui) reizen.
Als je voor het eerst naar Thailand gaat, zou je uiteraard de bekende bezienswaardigheden kunnen bezoeken:
[ul]
[li]Bangkok: Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown, eten in de Baiyoke Sky Tower (wat je vooral doet vanwege het uitzicht vanaf het ronddraaiende observatiedek), fietsen door Bangkok, Chatuchak weekend markt.[/li][li]River Kwai: erebegraafplaats WO II, de ‘Bridge over the River Kwai’, oorlogsmuseum, Erawan watervallen, slapen op een van de floating hotels. Drie dagen/2 nachten minimaal.[/li][li]Ayutthaya: een van de oude hoofdsteden van Thailand. Als je vroeg aankomt in Ayutthaya kan je overdag de tempels bezoeken en eventueel 's avonds al de nachttrein naar het noorden nemen.[/li][li]Chiang Mai: prettige stad met leuke marktjes, veel tempels, geschikt voor een uitstapje van min. 2 dagen naar de beruchte Gouden Driehoek, ziplinen.[/li][li]Phuket: leuk eiland, maar verblijf niet in Patong (Kata Beach is leuker). Maar niet mijn favoriete strandbestemming. Persoonlijk vind ik Koh Chang, Koh Samet en Krabi (Ao Nang) leuker.[/li][/ul]