Aanbevelingen Thailand

Hallo iedereen,

Ik heb samen met mijn vriendin 2 tickets geboekt naar Bangkok.

Vluchtgegevens:
Vertrek:
AMS - BKK rechtstreekse vlucht met China Airlines
28 Dec 2014
13u20 -> 6u45 (aankomst 29 dec)
Terugkomst:
BKK - AMS rechtstreekse vlucht met China Airlines
17 jan 2015
2u05 -> 9u15
Prijs:
1.427 euro (inclusief extra verzekering en annulatie, vlucht zelf was ongeveer 660 euro p.p.)

Voorlopig hebben we nog niets uitgestippeld. Daarvoor wil ik eerst de forums wat bekijken zodat we de juiste plaatsen kunnen nemen.

Nog wat vraagjes:
Is dit een goede prijs voor de vlucht? En China Airlines, iemand ervaring mee?
Heeft iemand tips ivm zo’n reis?
Wat zijn de must-see’s?
Wat kunnen we beter niet doen?
Aanraders ivm transport? Binnenlandse vluchten?
Is het de moeite om excursies van een paar dagjes te doen? Of beter alles zelf plannen en bezichtigen?
Kan je het risico nemen om een paar nachten geen hotels te boeken, maar daar te zoeken?
Etc…

Uiteraard wil ik mijn vakantie niet door jullie laten plannen maar ik denk dat dit topic wel handig kan zijn voor anderen die in dezelfde positie zijn als mij.

Omdat je al geboekt hebt, heb je er niet zoveel meer aan dat het voor 609 euro pp gekunt had :wink: Volgens Skytrax is China Airlines een 4* maatschappij, net zoals KLM. Als je ze vergelijkt, komt CHina iets beter uit de verf wat betreft economy class op long haul vluchten.

Heb zelf nooit met ze gevlogen, maar zou die tickets zelf ook best aangeschaft kunnen hebben.

1 like

Dit is een okay prijs voor een rechtstreekse vlucht met deze maatschappij. Ik zou voor de eerste nachten in bangkok wel van te voren een hotel boeken, maar voor de rest kan je ter plekke bekijken. Aangezien je niet heel lang gaat kan je best binnenlandse vluchten nemen met bijv Airasia voor de lange afstanden bijv.Chiang mai - phuket. Eventueel van en naar bangkok kan je ook een (nacht) bus nemen. Overal in Thailand (populaire plekken vooral) vind je reis/toeristen bureautjes waar je vervoer en excursies kan regelen. Weet je al ongeveer waar je heen wilt of wilt gaan doen?

Via Wereldwijzer app

Echt nog geen idee…
Vrienden van ons vonden Phuket tegen vallen. Wat vinden jullie?

Voor de kerstperiode is dit een erg goede prijs, maar dat komt omdat je vroeg geboekt hebt. China Airlines is een goede maatschappij, niks mis mee.

Zoals al door lonaatje geschreven, kan je het beste wel alvast een hotel voor de eerste paar nachten in Bangkok vastleggen. Sowieso is het prettig als je na een lange vlucht niet nog naar accommodatie hoeft te zoeken en kerstvakantie is vaak een drukke periode. Accommodatie kan je zo duur maken als je zelf wilt. Wil je in een niet al te dure accommodatie verblijven, zoek dan iets in de omgeving van Khaosan Road-Banglamphu area. Persoonlijk niet mijn favoriete plek, maar toeristen vinden deze omgeving vaak geweldig.

Wil je tijdens je reis ook eens met de nachttrein reizen (bijvoorbeeld tussen Bangkok en Chiang Mai v.v.), dan raad ik je aan om deze tickets ook van tevoren vast te leggen. Nachttreinen zijn in het piekseizoen soms snel volgeboekt.
Indien jullie voor Phuket of Krabi (Ao Nang) zouden kiezen, kan je het beste vliegen met Air Asia of NokAir, beide lowcostmaatschappijen. Hoe eerder je boekt, hoe lager normaal gesproken de prijs is. Er zijn vaak promotietarieven bij deze maatschappijen. Vanuit Chiang Mai kan je nonstop naar Phuket vliegen met Air Asia.
Wil je naar een van de eilanden in de Golf van Thailand (Koh Tao, Koh Phangan of Koh Samui), dan kan je ook met de nachttrein van Bangkok naar Chumphon (Koh Tao) of Surat Thani (Koh Phangan, Koh Samui) reizen.

Als je voor het eerst naar Thailand gaat, zou je uiteraard de bekende bezienswaardigheden kunnen bezoeken:

[ul]
[li]Bangkok: Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown, eten in de Baiyoke Sky Tower (wat je vooral doet vanwege het uitzicht vanaf het ronddraaiende observatiedek), fietsen door Bangkok, Chatuchak weekend markt.[/li][li]River Kwai: erebegraafplaats WO II, de ‘Bridge over the River Kwai’, oorlogsmuseum, Erawan watervallen, slapen op een van de floating hotels. Drie dagen/2 nachten minimaal.[/li][li]Ayutthaya: een van de oude hoofdsteden van Thailand. Als je vroeg aankomt in Ayutthaya kan je overdag de tempels bezoeken en eventueel 's avonds al de nachttrein naar het noorden nemen.[/li][li]Chiang Mai: prettige stad met leuke marktjes, veel tempels, geschikt voor een uitstapje van min. 2 dagen naar de beruchte Gouden Driehoek, ziplinen.[/li][li]Phuket: leuk eiland, maar verblijf niet in Patong (Kata Beach is leuker). Maar niet mijn favoriete strandbestemming. Persoonlijk vind ik Koh Chang, Koh Samet en Krabi (Ao Nang) leuker.[/li][/ul]

Leuk dat je op die datum vliegt. Mijn vrouw en ik vliegen heen ook met dezelfde vlucht. Wij gaan voor de elfde keer naar Bangkok om familie te bezoeken.Wij hebben overigens geboekt bij Gate1 en schrik niet maar hebben per persoon slechts 603 euro betaalt.Nu even iets over het vervoer ter plaatse. Als je aankomt op de luchthaven moet je een public taxi nemen. Als je even doorgeeft op welke stoelen jullie zitten zal ik ervoor zorgen dat wij jullie naar de juiste taxistandplaats loodsen. Wij moeten zelf ook naar deze taxistandplaats.Neem wat euro s mee om gelijk bij aankomst op de luchthaven wat geld te wisselen. Houd er rekening mee dat als je geld wisselt bij een flappentap, je per transactie 150 baht moet betalen als kosten aan de bank. Als je zelf geld cash wisselt voorkom je die kosten.
Voor de binnenlandse vluchten zou ik je aanraden om een abonnement te nemen op de nieuwsbrief die je kunt aanvragen op www.airasia.com Je krijgt dan wekelijks voordelige aanbiedingen. Als je al weet wanneer je gaat vliegen, dan is het het beste om gebruik te maken van een aanbieding, omdat je dan veel goedkoper uit bent. Wil je gebruik maken van een trein kijk dan op www.seat61.com voor vertrektijden en mogelijkheden. Er zijn trouwens ook hele goede busmogelijkheden.
Omdat je aankomt vlak voor oud en nieuw moet je wel rekening houden met hogere hotelprijzen in Bangkok. Een goede site om te vergelijken is www.hotelscombined.com. Ik weet niet in welke prijsklasse jullie zoeken maar vrienden van ons verbleven reeds een aantal jaar in een hotel genaamd satorn serviced appartment. Dit hotel is gelegen vlak bij de skytrain en de pier voor de boten op de chao praya. Het is meer een backpackershotel dan een luxe hotel. Echter wel met grote schone kamers en een leuk zwembadje op het dak.
Mocht je nog meer informatie willen over bezienswaardigheden stuur me dan maar even een persoonlijk mailtje, dan kan ik buiten het forum om wel wat interessante zaken noemen.

Alvast veel plezier met het voorbereiden van de reis en tot in het vliegtuig

groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Als je dan toch direct bij aankomst gaat wisselen, doe dan geen hele bedragen. Maar haal dan 9900 THB ipv 10.000.
Anders heb je meteen al kans op een scheldende taxi chauffeur die niet kan wisselen…