Aan te raden op eigen houtje te rijden door Amerika?

Hallo allemaal,

Ik ben me aan het orienteren voor een rondreis door (liefst West Amerika)voor ongeveer 2 weken in oktober. Ik ben voor de rest in alle continenten geweest en weet waar ik wel en niet op eigen houtje kan rond touren met een huurauto. Nu resteren mijn een aantal vragen mbt het reizen door de VS:

• Is het aan te raden een auto te huren en dan op eigen houtje rond te gaan rijden?
  • Zijn de hotels/hostels betaalbaar? En aan welke prijsklasse moet ik denken bij ‘normale’ hotels?
  • Is het veilig om zelf te gaan rijden?
  • Stelt men daar bepaalde eisen aan het rijden in een huurauto (bijv. min. zo oud, zo lang je rijbewijs hebben, etc)?
  • Hoe zit het met het weer in oktober/november?
    *Wat is een leuke route om te gaan doen?

Alle tips en weetjes zijn natuurlijk welkom! Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

:dag:

Hoi,

Zelf reizen is prima te doen, het is in ieder geval niet verboden. Overnachtingskosten zullen sterk afhangen van waar je bent, in oktober is het in ieder geval laagseizoen.

Autoverhuurbedrijven stellen weinig voorwaarden, maar als je onder de 25 bent, kun je wel een extra toeslag verwachten (jongeren zijn nou eenmaal een risicogroep).

Wat wil je zelf allemaal doen? 2 weken is behoorlijk kort om uitgebreid rond te trekken en je beperkt jezelf tot een korte route. National Parks bezoeken kost veel reistijd! Zeker als het weer tegenvalt (volop herfst) en je 1 of 2 dagen wilt wachten op zonneschijn.

Lees jezelf ook eens in in mogelijke routes. Wat wil je allemaal bezoeken? We kunnen daarna kijken of de route haalbaar is.

Hoi,

Ik ga ook op eigen houtje met de auto in oktober voor 2 weken. Ik doe maar een klein rondje, beginnend in Las Vegas rij ik verder naar Zion National Park waar ik een aantal dagen zal verblijven en dan naar Lake Powell/Page om de Antelope canyon te bezoeken. Vandaar nog een paar dagen naar de Grand Canyon en dan weer terug naar LV.

De eerste 2 overnachtingen heb ik in LV en dan met de huurauto op pad, is prima te doen. Heb al meerdere keren een huurauto gehad in de VS en nog nooit problemen. De huurauto heb ik voor 13 dagen. Aan het eind nog een overnachting in LV.

Nationale parken in Utah zijn natuurlijk prachtig, makkelijk te bereiken vanuit Las Vegas.

Je kunt ook een ronde maken in Californië, beginnend in LA of San Francisco.

Kijk eens op Google Maps of Earth en probeer voor jezelf een rondreis te maken door de route op de kaart te bekijken. Probeer niet teveel Nationale Parken in de route te stoppen, je hebt maar beperkt de tijd en zodoende kun je ook iets langer genieten van de plekken die je gaat bezoeken.

Frank

Hallo,
Op eigen houtje door Zuid-West Amerika reizen is juist hardstikke leuk! Ik ben ook in okt/nov geweest en vond het weer prima. Leuk was dat het toen in Death Valley niet zo achterlijk warm was, ‘maar’ 32C, dus konden we daar echt even goed rondkijken. In Las Vegas, Squoia en Yosemite heb ik in een t-shirtje gelopen. In San Francisco kan het wat frisser zijn, maar dat kan het in augustus daar ook :slight_smile:

Als je een huurtauto regelt moet je in ieder geval een jaar je rijbewijs hebben. Als je onder de 25 bent betaal je een toeslag, en je betaalt ook een toeslag als je de auto op een andere plaats inlevert dan je hem ophaalt. Zelf heb ik goede ervaringen met Alamo.

Twee weken is idd niet lang, maar je kunt mooie dingen zien in die tijd. Ik heb het ook gedaan en het was top.

Mijn itinerary:
Las Vegas (2 dagen)
Death valley (van LV en dan overnachten in Death Valley)
Sequoia (van Death Valley naar Sequoia rijden, volgende dag in Sequoia doorbrengen)
Yosemite (3 dagen)
Santa Cruz (naar Santa Cruz rijden, daar overachten, volgende dag daar rondkijken)
San Francisco (naar SF rijden, auto inleveren) 3 dagen SF

Dan zie je genoeg en heb je overal de tijd.

Als je in je eentje gaat reizen is het denk ik wel leuk om andere reizigers te ontmoeten, in San Franciscoheb je hostels te over. Bij Yosemite zou je in The Yosemite Bug kunnen logeren. Ook in Santa Cruz en Vegas heb je hostels. In de hostels heb je 2p kamers of slaapzalen. Slaapzalen zijn natuurlijk altijd goedkoper dan 2p kamers. Voor een 2p kamer moet je rekenen op $50 per nacht, maar je kunt ze ook goedkoper vinden hoor. Zeker bij keten hotels en motels. Een bed op een slaapzaal kan al voor $25. In Las Vegasheb je ook goedkope hotels op de Strip, gewoon eve aanbiedingen zoeken :wink:

Veel plezier!

Hi!

Thanks voor de reacties!
Naar aanleiding van jullie ervaringen…Kunnen jullie wat goedkope motels/hotels aangeven op deze route? Dan weten we iig waar we moeten stoppen :slight_smile:

Groetjes!

Frank, wij zijn er afgelopen augustus geweest: fantastisch! met name Zion… wauw!

Als je ervoor kiest de ronde richting het oosten te maken, kan je na Zion ook naar Bryce Canyon rijden. Niet groot, maar vond ik persoonlijk indrukwekkender, mooier, anders, maar smaken verschillen. Evt zou je zelf Arches mee kunnen pakken.

Het is prima te doen, zelf in een auto rijden. Ik ben net terug van een road trip.
Wij hebben niks extra’s betaald voor een extra bestuurder of mijn vriendin die nog geen 25 was.

Ik weet zo geen leuke ho(s)tels op de route, omdat wij een tent mee hadden (behalve voor Las Vegas of course). Wij zijn in september geweest wat al off season was, dus voor jou helemaal: ga afdingen! Wij kregen al snel 40% korting op kamers! Zeker de moeite van vragen en proberen waard!
Motels zijn ook een goede optie, goedkoper dan een hotel.

Veel plezier!