Hallo,
Wij zijn Sarah, Kirsten en Gerben. Wij doen voor onze school de Waerdenborch te holten een profielwerkstuk over de invloed van klimaat op het geluk van de mens. Daarom is onze vraag aan de emigranten of ze zich gelukkiger voelen in het land waarnaar u toe verhuisd bent in tegenstelling tot Nederland en of dit door het klimaat komt. Zou u ook willen vermelden in welke regio u woont?
Hallo allemaal,
Een interessant profielwerkstuk hoor ben benieuwd wat er uitkomt rollen allemaal.
Ik ben op mijn 18 verhuisd van Fargo, North Dakota (USA) naar Vught, Noord-Brabant en woon daar nu al weer 6 jaar ongeveer. Ik ben verhuisd vanwege mijn Nederlandse moeder en het werk wat we hier doen. Of dit nu door klimaat komt denk het niet. Ik woon liever in Amerika ook omdat daar mijn familie woont (grotendeels) en het weer. Fargo ligt in het noorden van amerika bijna tegen de canadeese grens aan. wij kennen daar geen herft of lente deze worden eigenlijk overgeslagen. er zijn strenge winters en warme zomers (landklimaat) het kan bijv. in maart nog -30°c zijn om 12 uur smiddags wat erg goed te doen in maar dan bijv. maand later of zelf 2 weken later kan het er +30°c zijn en dat dan ook heel de zomer zo blijven. maar hier in Nederland als ik opstation sta of waar dan ook en het is -1 dan ga ik kapot van de kou. dus doe mij maar -30 hoor is heel anders hoe dat precies zit weet ik niet. En het regent hier veel bijna geen lekker zomers ja soms paar dagen lekker en dan weer slecht. dat mis ik wel heel erg.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.