Beste medereisfanaten,
Na 20 jaar vlijtig hard werken in het rare Belgenland heb ik het gevoel het gehad te hebben. Qua klimaat, qua politiekers, qua overdreven regeltjes, qua bevolkingsdichtheid, qua zuurtegraad bevolking enzovoort…
Zijn er hier bloggers die succesvol geemigreerd zijn naar landen die bovenstaande kwaaltjes minder hebben, waar niet te veel mensen op een hoopje wonen, niet te veel criminaliteit is, een lekker klimaat is, mensen in het algemeen vriendelijk voor elkaar zijn, de levensstandaard (ziektezorg) op een redelijk peil is,enzovoort… Kortom, ik verzamel info om dit gekke zure land te verlaten. Voordeel is dat ik een cent opzij heb staan, werk hoef ik dus niet onmiddellijk te hebben…
Ik hoor veel goeds over Namibie en australie, iemand?
Ik heb geen voorkeur voor bepaald continent, dus ik zou zeggen shoot!
Ik weet niet of de reden van onvrede met je eigen thuisland een goede reden is om te vertrekken. Het is overal wel iets.
Probeer een langere periode vrij te krijgen van je werk, maak je keuze voor een mogelijk toekomstige bestemming en ga daar voor langere tijd wonen…dus geen vakantie vieren.
Is niet het land dat je genoemd hebt, maar woon nu 4 jaar in Hongarije met heel veel plezier!!
Qua klimaat, veel beter dan in het westen, wel koude maar korte winters
qua politiekers, ook slecht
qua overdreven regeltjes, of slecht
qua bevolkingsdichtheid, uitstekend
qua zuurtegraad bevolking, ik vind ze ok
waar niet te veel mensen op een hoopje wonen, we wonen in een dorp met een tuin van 6000 m2
niet te veel criminaliteit is, veel minder dan in NL
een lekker klimaat is, wat ik al schreef: prima op de winter na
mensen in het algemeen vriendelijk voor elkaar zijn, vind ik van wel
de levensstandaard (ziektezorg) op een redelijk peil is, is redelijk…
Ik kom uit NL en heb daar ook altijd met plezier gewoond en gewerkt, maar het kan altijd leuker, beter enz… En het avontuur heeft ook getrokken. We hebben 2 hele oude (zeer goedkope) huizen op geknapt, die we nu verhuren, daar moeten we van leven, samen met de groentetuin ed.