Wie doet mee?

Als ik alle oproepen en berichten bekijk, dan is het wel erg duidelijk dat er zowel in Belgie als Nederland heel veel mensen zijn die een gelukkiger leven wensen op te bouwen in een ander land.
Het klimaat, de druk op het werk, het gejaagde leven, de hoge lasten die we betalen, het dure westerse leven, de wettelijke en andere verplichtingen, … ieder heeft zo zijn eigen redenen om te emigreren.
Ik ben 50 en ben dol op mijn vrouw en kinderen van 17 en 24.
Alle 4 zijn we voorstander om elders een nieuw rustig en aangenaam leven op te bouwen.
Ik leer uit dit forum dat wij helemaal niet de enige zijn en ik vroeg me dan ook af of het niet mogelijk zou zijn om met een aantal mensen samen een project uit te werken waarin we samen investeren.
Hoeveel onder jullie zijn er niet die een bed and breakfast wilen beginnen?
Samen kunnen we misschien wel ergens een vakantiedorp opstarten.
Zijn er geïnteresseerden om hierover mee na te denken? Alle ideeën welkom :wereld:

Luc

Hallo
Mijn man Frans ik zijn ook allebei 50. Onze zonen zijn 24 en 22, waarvan de jongste als fysiotherapeut werkt in St Maarten. De oudste heeft al regelmatig in het buitenland gezeten en zal na zijn afstuderen vast ook weer gaan. NU wij nog???
Aan welk land zaten jullie te denken?
warme groet,
Miriam

Halo Mirr,

Dank voor je reactie
We hebben al verschillende landen bekeken, en onze voorkeur gaat uit naar een mooie omgeving, een aangenaam klimaat en vooral vriendelijke mensen.
Vermits ik een passioneel (en professioneel) wijnlieefhebber ben gaat mijn voorkeur uit naar wijngebieden zoals bijvoorbeeld California Napa valley.
Maar ook andere streken spreken ons aan.
Belangrijk zijn natuurlijk de mogelijkheden om een permanent visum te bekomen voor de ganse familie.
Dus eigenlijk staan we open voor tal van mogelijkheden.

Groetjes,

Luc