Héél droevig nieuws van hieruit.
Kreeg zaterdagmorgen een sms van Monika: My son is dead
Heb haar onmiddellijk gebeld, haar enige zoon was pas overleden, geëlectrocuteerd op school, ze konden niets meer doen.
Aan allen die Monika kennnen, sturen jullie haar, aub, een berichtje met jullie condoleances?
Thanks.
Een kind verliezen is het meest verschrikkelijke wat een moeder kan overkomen.
Hier in Kenia is het traditie dat er voor de begravenis contributiebijeenkomsten georganiseerd worden, zowel bekenden als onbekenden zijn daarbij welkom, om zo steun voor de nabestaanden te betuigen. Of als je niet kunt komen, kan men een donatie doen voor de begraveniskosten als steunbetuiging.
Ik ken Monika niet persoonlijk, maar kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die Monika wel goed kennen, of geraakt zijn door dit trieste bericht en behoefte hebben om behalve condoleances ook een donatie te doen.
Is daar iets over bekend. Is er een NL-bankrekening of M-PESA nummer waar men eventueel een contributie naartoe kan sturen?
Begravenisverzekeringen kent men hier nauwelijks … begravenissen zijn peperduur.
Hoi, ik heb ook met Monika gemaild en zij stuurde me het volgende bericht wat uiteraard met haar toestemming geplaatst wordt en bevestigt wat Kenya en Trudi al zeiden;
i still don’t know what happened to my son, am still following the case by the Kenya police to see if i can find the cause of his death. as it is still very questionable and no body wants to accept the liabilities. we were told that it was electrocution attack and now we are not sure for the body does not have any electronic signs.
so we need to get a pathologist who will perform a postmortem to tell us actually what the body shows.
for sure at this time we spend a lot and we wish to take the body for burial at home and payments for the mortuary and all the doctors, the movements of here and there to the police stations and school almost every day etc. so i wont like to cheat you that we need nothing but cash …
Laten we haar met zijn allen een beetje helpen… ze krijgt haar zoon er niet mee terug maar ze kan dan in elk geval waardig afscheid nemen en uit laten zoeken waar hij werkelijk aan overleden is.