In een ander topic van mij, ben ik opzoek naar mensen die met mij mee willen op wereldreis. Op die reis zouden we van plek naar plek hoppen per vliegtuig, maar ik ben nu toch iets anders van plan. Iets dat tegenwoordig heerlijk simpel te regelen is, namelijk: “Over land (grotendeels) naar Sydney, Australia”.
Deze reis zou in ik half 2010 willen starten en het lijkt me wel gaaf om dat te doen met een paar reisgenoten. Ik kan me zo voorstellen dat je wilt weten hoe de reis eruit ziet, dus hier een korte impressie:
De reis begint in Amsterdam, waarna we naar Londen vliegen. Hier stappen we op de zogenaamde “Ozbus”. Deze bus gaat via de kanaaltunnel naar Frankrijk en dan naar Belgie. De landen die volgen zijn: Duitsland, Tsjechie, Oostenrijk, Hongarije, Roemenie, Bulgarije, Turkije, Iran, Pakistan, India, Nepal, Myanmar, Thailand, Maleisie, Indonesie, Oost-Timor en als klap op de vuurpijl natuurlijk Australie, alwaar wij dwars door de outback zullen karren.
Waarom over land? Omdat de reis naar de bestemming inderdaad even indrukwekkend moet zijn als de bestemming zelf!
De reis naar Sydney duurt alles bij elkaar ongeveer drie maanden en kost rond de €4000,- inclusief overnachtingen en ontbijten. Bij 1/4 van de reis in het diner ook inbegrepen! De korte vlucht van Timor naar Darwin is niet bij de prijs inbegrepen, net als de eventuele vlucht van India naar Myanmar (politieke redenen), maar deze vluchten kosten bijna niets. Daarnaast moet je natuurlijk wat visa’s regelen, maar als we met een groepje gaan, wordt dat geregel al een stuk leuker.
Goed, als we eenmaal in Sydney zijn aangekomen, lijkt het me heel cool om Australie en Nieuw-Zeeland wat verder te gaan verkennen en als er dan nog geld over is, misschien nog enkele landen in Zuid-Amerika. Ik doel dan op Peru, Bolivia en Chili. Dat Zuid-Amerika verhaal zou een extraatje zijn hoor, maar hoeft niet zo heel nodig.
Het lijkt me leuk om met een groepje van 3 of 4 mensen deze epische reis te ondernemen. Als jou dat ook wel aardig lijkt, laat het me dan weten!
Meer info over de Ozbus: Gates Of Olympus lit.link(リットリンク)
Cheers,
Anand