Wij gaan een deze dagen de grens over van Ecuador naar Peru. Krijgen we dan een stempel voor 90 of 183 dagen? Lees verschillende informatie…
Aangezien we over 95 dagen ook terugvliegen naar NL vanaf Peru…
We gaan na Peru naar Bolivia, kun je dan een nieuwe stempel krijgen als je het land weer ingaat?
Alvast bedankt!
Ze hebben bij de grens volgens mij stempels voor 30 en 90 dagen. Soms geven ze je standaard een 30 dagen stempel, tenzij je specifiek aangeeft dat je een stempel voor 90 dagen wilt. Is ook gewoon gratis (corrupte grensbeambten willen toeristen nog wel eens wijsmaken dat ze moeten betalen voor een stempel). De visum stempel vervalt zodra je het land uitgaat, en je krijgt een nieuwe zodra je Peru vanuit Bolivia weer ingaat. Dus dat is geen probleem verder.
Ah, bedankt! Dan is er sowieso geen probleem ![]()
Weet je toevallig ook wat de eerste stad is die de moeite waard is? Twijfelen of we via Vilcabamba naar beneden gaan of terug naar Loja en dan richting Piura.
Vanuit Vilcabamba ben ik via Loja en Piura direct doorgereisd naar Mancora, aan het strand. In Piura is voor zover ik weet niet zo veel bijzonders te zien, ik ken de omgeving verder niet maar qua landschap zit je al in de woestijn dus niet heel boeiend. Mancora is prima voor een dagje strand.
Vlakbij Piura is het plaatsje Catacaos. beroemd om zijn handwerkslieden, waar oa schitterende zilveren voorwerpen gemaakt worden, evenals vele andere dingen.
Bij Mancora kun je oa zwemmen met zeeschildpadden, of uurtje hiervandaan, mangrovebossen bezoeken. Het is echt meer dan alleen het beroemde strand en surf hier. Sportief kun je eens de ziplines doen http://www.ecolodgelacaprichosa.com/en/aventura/ een echte ervaring.
Je hebt recht op 183 dagen stempel en je krijgt het zeker als je er naar vraagt!
Let wel op , als je langer dan 30 dagen in Peru blijft , rekenen hotels 18 % extra tax aan , vrijgesteld voor toeristen als je minder dan 30 dagen in Peru bent
Echt? Hebben hotels nog nooit bij mij gedaan
Wij kregen uiteindelijk 100 dagen toen we erom vroegen. Meer hebben we ook niet nodig. Uiteindelijk bij la balsa de grens overgegaan, een bijzondere ervaring! Geen enkele tourist gezien en het was heel rustig en ontspannen. De tour er naar toe was een avontuur.