7-daagse trektocht fjorden Noorwegen

Hallo iedereen.

Ik heb hier vorig jaar een paar keer gepost voor mijn rondreis in Costa Rica en door de vele nuttige hulp doe ik nu hetzelfde voor mijn reis naar Noorwegen.
Komende zomer wil ik met mijn vriendin 7 tot 10 dagen gaan stappen in Noorwegen. We hadden dit graag gedaan in de buurt van de Fjorden.
Daar willen we graag gebruik maken van het uitgebreide huttennetwerk.

Dit is eigenlijk alles wat we tot hier toe hebben :).
Dus zit ik natuurlijk nog me veel vragen.

  • Vliegen op Oslo is het gemakkelijkste maar is dit ook de beste oplossing?
  • Welke maand doen we dit het beste? Juli, juni, aug of september? Uit klimaatinfo kan ik afleiden dat juni iets kouder is maar wel meer kans op zon. Daar zou mijn voorkeur dan naar uit gaan.
  • Welke omgeving kiezen we het beste? Ervan uitgaan dat we in Oslo vertrekken.
  • Moeten we auto huren of kan deze verplaatsin (Oslo - Fjorden) met het openbaar vervoer?

Hopelijk is hier iemand die me op weg kan helpen:)

Alvast bedankt!
Ben

Hiken in Noorwegen heb ik nooit gedaan. (Helaas)

Qua maand: half juni tot half juli is mijn favoriete periode in Noorwegen. Niet al te veel regen en heerlijke lange dagen. (Lees: niet donker) Het kan kouder zijn maar op kou kun je je kleden.

Olso, niet het mooiste gebied maar als je goedkoop op Olso kunt vliegen en daar de trein kunt pakken is dat een goede optie. Auto huren en die 10 dagen op parking zetten lijkt me geldverspilling.

Routes heb ik niet voor je maar beste tip die ik je kan geven: http://english.turistforeningen.no/ (had je vast al gevonden)

Groetjes Thijs

Op koude kun je je inderdaad kleden, we zoeken gewoon de periode met het minste regen :).

Weet niet zo goed wat beste is qua transport.

  • Oslo vliegen (200 EUR 2 personen) + 2X treinrit van 6,7h
  • Bergen of Stavanger vliegen (500-600 2 personen) en er direct invliegen.
    Ben geneigd het 2de te nemen.

Die site heb ik inderdaad al gevonden, zeer handig.

Ik ben echt op zoek naar mensen die al een week rondgetrokken hebben in de buurt van Bergen of Stavanger

Bedankt voor de info al!