Misschien noorwegen?

Hey allemaal,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een vakantie in verschillende landen.

Nu zit ik ook aan Noorwegen te denken maar heb geen flauw idee wat de leuke dingen daar zijn.
Het enige wat ik wel weet is dat áls ik naar Noorwegen zou gaan het vliegtuig naar Oslo zou pakken maar van daaruit zou ik het echt niet weten.
Alle info is welkom.

Alvast bedankt

Groetjes Desley

Ik heb zelf vanuit Oslo de zogeheten Norway in a Nutshell toer gedaan. Dan ga je met de trein vanuit Bergen of Oslo naar Voss, daar met de Flam trein (mooie uitzichten op watervallen etc) naar het dal waar je op de boot stapt voor 1,5 uur varen door de fjorden en dan met de bus langs 2 watervallen terug naar Voss, waarvan je weer naar Oslo of Bergen gaat. Ik vond het erg leuk, ken verder Noorwegen helemaal niet maar nu weet ik wel zeker dat ik meer van Noorwegen wil zien!

Ik ben zelf een groot liefhebber van noorwegen. Ik ben er inmiddels 3 keer geweest en ik raak er maar niet uitgekeken.

Het is vooral bekend vanwege de prachtige natuur, ik vind het absoluut het mooiste land van Europa qua natuur. De fjorden, de gletsjers, de bergen, ik kan me er altijd goed vermaken. Ook heeft het door het land verspreid leuke steden (bergen, alesund, stavanger), Oslo heeft niet mijn voorkeur.

Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar je moet er wel rekening mee houden dat het er in de winter ernstig koud is, en ik heb het er nog nooit warmer als 24 graden meegemaakt in de zomer (ook vaak onder de 20). In de winter is het dan ook vooral geschikt voor winteractiviteiten.

Ook is het niet goedkoop, maar er staat wel tegenover dat het makkelijk te bereizen is, de mensen vriendelijk zijn en bijna iedereen (zeker onder de 40) wel engels spreekt. Overal is wel een camping en een hotel te vinden.

Als je van natuur houd, dan is noorwegen zeker een land wat ik je kan aanraden. Ik (en met mij vele anderen) raken er maar niet op uitgekeken.

Hey bedankt voor jullie reactie. Dutchgirl hoelang heb jij over die route gedaan? Wecky, qua temperatuur maakt het mij niet zo veel uit al ga ik sowieso niet in de wintermaanden.

Ik heb het in 1 dag gedaan, maar dat was wel echt gekkenwerk hoor vanuit Oslo: om half 7 's ochtends vertrek met de trein en om half 11 's avonds weer terug op station. Maar de meeste mensen gaan van de ene stad naar de andere (Oslo naar Bergen of andersom) dus dan is het alweer wat korter en je kan ook prima onderweg ergens een overnachting maken. Bergen schijnt ook heel leuk te zijn, maar daar ben ik helaas dus (nog) niet geweest.

Die Norway in a nutshell tour is vooral ideaal als je maar beperkt de tijd hebt. Het is echt een soort van amerikaanse tour om zoveel mogelijk in zo kort mogelijkte tijd te zien. Ik heb ook een keer ongeveer hetzelfde rondje gedaan, en het maakt ongeveer het rondje Flam, myrdal, voss en ik heb over dit rondje meerdere dagen gedaan. Die regio samen met Bergen is waarschijnlijk de meest bereisde regio van noorwegen waar veel varieteit is op een relatief klein oppervlak.

Nog even over Bergen: Wat mij betreft de meest interessante stad van noorwegen. Oslo vind ik persoonlijk niet interessant (al zijn er genoeg mensen die het daar niet mee eens zijn), bergen is veel karakteristieker en ook de mensen zijn daar meer benaderbaar.

Ik ben in Tromso geweest. Erg mooi! Ik heb er oa het Noorderlicht gezien, een sleetocht met huskeys gemaakt, met de kabelbaan naar een uitkijkpunt en uiteraard stappen en uit eten. Erg duur land, maar was heel indrukwekkend.

Kijk op deze pagina voor meer info http://www.destinasjontromso.no/english/index.html er is ook een webcam.

Mijn vrouwke en ik begrijpen je volkomen…we zijn ook verliefd op scandinavië
http://users.telenet.be/danny-elise-reizen/