weekendje noorwegen

Hallo allemaal,

Voor de verjaardag van mijn ouders dachten mijn broer en ik een weekendje weg te geven (dit doen ze te weinig maar mijn mening). Ze houden vooral van natuur en dat is dan ook waar we ze heen willen zenden.
Nu heb ik 2 vragen:
1 - is een weekendje naar Noorwegen leuk of is er dan gewoon te weinig tijd om iets leuks te zien en iets anders beter op zijn plaats is?
2 - Als het wel leuk is: wat is dan een mooie plek om naartoe te gaan (het seizoen is nog niet vastgesteld)

Ik hoop dat iemand iets weet,

Tim

Lastig… Ha ha! Moeilijke vraag op de zondagochtend.

Paar vraagjes:
Wil je ze de stad in sturen (weekendje Bergen kan leuk zijn) of wil je ze de natuur in hebben?
Hoe lang wil je ze laten gaan, weekendje, vrijdagochtend heen, maandag terug? (of al op zondag)

In eerste instantie denk ik dat het te kort is maar daar denk ik nog even over na. :slight_smile: Hangt natuurlijk ook van je budget af, paar dagen naar de Lofoten vliegen is leuk, maar duur. Maar goed, ik kom erop terug! (Antwoord op die twee vraagjes is dan wel praktisch)

Je zou, als je niet vast zit aan Noorwegen bijvoorbeeld ook Ierland kunnen overwegen, is goedkoper en voor een weekendje zeker zo leuk. (Doolin lijkt me dan de ideale plek, vlak bij de Aran Islands, The Burren, The Cliffs!)

Theiz bedankt voor je reactie!

Mijn ouders werken beide ongeveer 6 dagen in de week, dus ik ga uit van donderdag of vrijdag weg, zondag thuis.
Leuk dat je Bergen zegt, zat ik net wat over op te zoeken. wat ik denk dat ze leuk vinden is dat ze ‘snel’ door een mooi gebied kunnen lopen (in de bergen of langs een meer met veel natuur eromheen).
Andere steden die me ook wel iets leken zijn: Trondheim en Tromso.

Ierland is een leuke optie ‘helaas’ gaat mijn vader hier al 2x per jaar heen, vandaar dat we nu aan Noorwegen dachten.
Geld is niet heel belangrijk als het maar niet 800 p.p is, das wel echt te duur voor mij en mijn broer.

Tromso moet je niet doen, volgens mij ben je dan inclusief overstappen al ruim half dagje kwijt aan de reis, das jammer. (Wel mooi gebied, maar te kort.)

Om een goed overzicht van de prijzen voor je vliegticket te krijgen:

http://www.norwegian.com/nl/
http://www.wideroe.no/en?language=en

Ik kan zo niet echt activiteiten bedenken die betaalbaar zijn en leuk voor een weekendje (effectief 1 of 2 dagen daar). Denk dat je dan toch bij een stedentripje uitkomt. Bergen is mijn inziens dan de leukste stad in Noorwegen. (Het regent er alleen vaak, ha ha).

Heb je al op visitnorway.nl gekeken? Daar staan vaak leuke tips op!

Theiz, super bedankt voor je snelle antwoorden!

De site had ik gevonden ja, ik zal wel even wat meer van Bergen gaan onderzoeken. Als ze een wandeling kunnen maken op een berg is dat al leuk en die zijn er wel geloof ik, zo niet dan vind ik dat ze de naam moeten veranderen.
regen kennen ze wel van NL en Ierland dus dat zit wel goed:hihi:

nogmaals bedankt!

Helemaal vergeten: Visit Bergen - Official Bergen Tourist Information Site

Dit is misschien ook leuk! :slight_smile:
http://www.maritimetours.no/en/tour-suggestions/nature-adventure/bergen-in-a-seashell/
Staan nog meer tips/tours op!