6e week op Palm Tree

(origineel bericht op be-more.nl)

6e week op Palm Tree

Deze week mocht ik met A. werken. Alweer een maand geleden dat ik met haar gewerkt heb. Gaat snel. ’ S middags zijn we begonnen met het olifantje van stof. A. vond het leuk om te doen en het resultaat is mooi geworden. Maandagavond gewacht tot dat Jenny eindelijk naar bed ging. Want we moesten natuurlijk het huis versieren voor haar verjaardag. Helaas was ze ziek op haar verjaardag dus we hebben het eigenlijk niet zo gevierd zoals we bedacht haddden. We hadden de tafel gedekt en daar de cadeautjes op gelegd, zag er heel feestelijk uit. Gelukkig gaat het nu weer beter. Ik vond het best eng toen ze flauw viel en ik de deur niet open kon krijgen. Dinsdagmiddag hadden we weer een meting met Wilma. Wilma is de regio coördinator van Be More, zij komt iedere dinsdag langs en dan hebben we een meting. Lekker thee gedronken en bij gekletst. Woensdag weer een leuk dagje gehad met A. Een proefje gedaan met water, wat zinkt en wat blijft er drijven. Donderdag hadden we een vrije dag vanwege ‘Human rights day’. Deze ochtend zijn we met S. naar Galleria geweest. S. was dinsdag jarig en mocht nu iets kopen voor zijn verjaardagsgeld. 1200 rand, dat is €12,00. Samen met hem verschillende dvd en game winkels bezocht. Rond lunchtijd hebben we S. getrakteerd op een burger bij Spur. Hij vond het geweldig, vooral toen er voor hem gezongen werd en ze hem op een ijsje trakteerden. ’ S middags met Peter naar Woolworths geweest. Dit is een ‘luxe’ supermarkt die erg strikt zijn met de datums. Alle spullen die net over de datum of bijna over de datum zijn worden gedoneerd aan Palm Tree. De producten zijn luxe verpakt. Het is elke keer weer afwachten wat je krijgt. Deze keer veel druiven, voorgesneden fruit in bakjes, broodjes, chocolade, groenten en vlees. Iedere week wordt dit gedoneerd. Dit is een hele andere manier dan hoe het bij ons in de C1000 gaat! Eh JUMBO, sorry;) Vrijdag hadden de homescholers vrij en hadden wij een wisseldienst op de daycare. ’ S ochtends lekker uit geslapen tot 7.30, normaal ben ik altijd standaard 6.00 wakker. Het uitslapen wil hier niet echt. In verhouding met Nederland lig ik veel vroeger in bed en ben daarom ook altijd vroeg wakker. Het is hier rond 18.00 al donker dus voelt het al snel vrij laat. En ik ben ook echt wel moe aan het eind van de dag. Samen met Sietske armbandjes gemaakt samen met de andere kinderen. Na de lunch begon onze dienst op de daycare. Onze baby’s zijn allemaal ziek geweest en beginnen nu weer een beetje op te knappen. Ze zitten de hele tijd lekker bij je op schoot en doen verder helemaal niks. Wel saai hoor, niemand die even wat uitvreet wat niet mag. Maar wel fijn zo’n kleintje op je schoot zo dicht tegen je aan, ik voelde me een echte ‘mem’. Rond 4 uur de baby’s weer in bad gedaan en nog even met ze gespeeld en geknuffeld. Alweer een dag voorbij en toen was het alweer weekend! Zaterdag de hele dag op Palm Tree gebleven. Even geskyped met vrienden en familie. Rond 4 uur kwamen er mensen van de kerk hier. Met elkaar hebben ze maaltijden van KFC verzorgt voor onze kids en de kids van de Farm. De Farm is een project hier in de buurt net zo iets als Palm Tree. Vooraf werd er gebeden en gezongen met z’n allen. Voor alle kinderen was er een bakje met kippenpootjes, maispap en patat. Na afloop kregen alle kinderen een zakje snoep en een zakje met fruit. Zondag ben ik met Jenny en Sietske naar Galleria geweest. Leuk geshopt bij Mr.Price natuurlijk en de andere winkels. Alles is hier veel goedkoper dan in Nederland, ideaal dus. Vanmiddag ook een antibioticazalf gehaald voor de rare onstoken muggenbulten op mijn benen. Het zijn er een stuk of 10 en het voelt echt niet fijn. Ben ook de enige van de 6 meiden dus waarschijnlijk een allergische reactie. Het voelt net als schaafplekken, kan ook zo lekker branden. Dit is een kuurtje van 10 dagen, ik hoop dat het dan ECHT over is, want hier word ik echt niet blij van. Het doet pijn en alles moet afgetaped worden van wege alle viezigheid en bacteriën hier. We zullen zien hoe het afloopt… Tot volgende week! Liefs Geke

(origineel bericht op be-more.nl)