6 weken naar Sri Lanka in Juli/Augustus - Goed idee?

Hoi maar weer,

Tja nerds hebben soms vergader- en hackdagen en soms wat rustiger dagen smkiek

• Inderdaad Habarana als basis
  • Waar toevallig ook Minneriya park gelegen is
  • Galoya junction is het eindpunt van de stoptrein naar Trinco. Vandaar naar Habarana is maar een paar km doch 1 sneltrein per dag en misschien nog 2 stoptreinen die dat doen (route Batti-P’ruwa-Habarana-Maho-Colombo) dus gewoon niet de moeite waard om een aansluitende trein te zoeken
  • Uppuveli heeft een bus vanaf Trinco doch lage frequentie. Maar zoals gezegd ga je deze accomodatie als enige al vanuit NL boeken dus die kunnen je dan wel vertellen of bus de moeite waard is of beter tuktuk
  • Arugam voegt alleen het surfen toe aan de andere plekken die je al bezoekt, want Trinco heeft de snorkelbare zee en Mirissa/U’tuna de partyscene. Inderdaad lijkt het teveel gevraagd om dat er bij te doen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Helemaal duidelijk. Dankjewel!

Waar kan ik het beste kijken voor guest houses?
Liefste low budget want zal altijd de hele prijs moeten betalen omdat ik alleen reis en dus niet kan splitten.
Evt tips voor fijne en goedkope slaapplekken?

H​oi maar weer,

Gewoon op sites zoals agoda, bookingcom. En ook op hostelbookers, go-lanka.com en zelfs airbnb heeft ook wat homestays mét ontbijt.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Daar was ik weer. Voel mij al bijna een stalker worden, haha.Nog even advies over een aantal plaatsen en hoeveel tijd ik daarvoor zeker nodig heb.Hoelang verblijven in Anurhadapura, Kandy, Habarana (Met alle dagtrips in de driehoek), Nuwara eliya (2 dagen? Horton plains en een theeplantage), Ella (Hoor dat veel hier wat langer blijven omdat het zo leuk is). Merci!

Hoi maar weer,

A’Pura: 2 dagen minimaal, 1 voor Wilpattu en 1 voor de Sacred Zone
Habarana: 3 dagen gezien alle sights
Kandy: 2 dagen zeker voor de top-3 aan lokale attracties
Eliya: Horton en theeplantage samen is 1 dag dus inderdaad 2 nachten, veel meer gezien de Nederlandse kou aldaar, hmmmm:backpack:
Ella: is zelf minimaal maar uitstekende basis voor wandelen/treks ja, dus zeker paar nachten.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ooh… Horton en Theeplantage kan in 1 dag?
Goed om te weten, die had ik nu beide op een andere in mijn hoofd.

A’pura: Wilpattu is het wildpark toch? Die had ik nog niet erbij bedacht maar ga ik nog eens bestuderen. Is het een aanrader, als je ook al Minneriya gaat doen?

Habarana: 3 dagen. Ik had daar 4 dingen (Lion’s rock, Dambulla (met name de caves), Polonarwu en Minneriya) in de planning maar bijv. Lion’s rock en Dambulla zou in 1 dag kunnen?

Nog een andere vraag.
Als ik besluit om toch te starten in Negombo. Misschien wel lekker om daar eerst even 2 dagen bij te komen na de vlucht en jetag.
Gaat er een trein vanaf Negombo naar A’pura of moet je dan eerst terug naar Colombo?
Want anders dan ga ik wel acclimatiseren in Colombo de eerste dagen en de laatste dagen naar Negombo.

Okay, bel voor de volgende ronde ;-):zon02:

[ul]
[li]Ja Wilpattu heeft dezelfde brede keuze aan dieren als Yala, met o.a. (kans op) lippenbeer en lui-paard. Minneriya c.s. is vooral olifanten qua groter wild.[/li][li]Habarana heeft ook veel kleine maar soms best wel fijne dingen in de buurt, zoals Ritigala (gratis) en Pidurangala, en ook bijvoorbeeld boottochtje voor dierenkijken op de grote meren[/li][li] Negombo-A’Pura per trein zou inderdaad overstap in Colombo zijn, of in technische zin Ragama doch aldaar alleen stoptreinen. Gaan 's morgens wel direkte bussen Negombo-A’Pura, en Colombo is relatief duur qua accommodatie…[/li][/ul]

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Jitske,

Ik zag je bericht op het forum en overweeg ook naar SL te gaan in augustus. Ben jij er al? En hoe is het? Als vrouw alleen ook goed te doen? Makkelijk om met hrt OV te reizen en andere reizigers te ontmoeten? Ben je er nog tussen3 en 23 aug, wie weet kunnen we dan meeten… Heleboel vragen, zou leuk zijn wat van je te horen. Veel plezier daar!

Groetjes Marike