6 weken Cambodja, Laos en Vietnam

ja, de weg is helemaal af en spiegeltje glad!
viel me op dat de weg tussen Siem Reap en Phnom Penh die in 2004 net af was nu al aardig wat gaten en hobbels begint te vertonen op sommige stukken dus heel lang zal deze weg wel niet perfect blijven

oja. op het stuk tussen SR en PP kan je stoppen bij een spinnendorp. hier verkopen ze gefrituurde wolfsspinnen en hebben ze ook zakken vol met levenspinnen die je op je mag laten lopen!!! heel erg leuk…voor de helden onder ons :wink:

Bedankt voor je reactie!

Phnomh Penh en Siem Reap staat natuurlijk sowieso op de planning.
Luang Prabang - Hanoi doen we sowieso per vliegtuig. 2 dagen in een bus gaat 'm niet worden. Ik heb in Mexico ooit 16 uur in de bus gezeten. Na die rit heb ik dagen last van m’n ribben en longen gehad van het “in elkaar” zitten.

We zijn sowieso niet van plan om naar Zuid-Vietnam te gaan.
Vang Vieng willen we wel heen eigenlijk. We willen het tuben graag meemaken. Echte trekpleister voor de jonge backpackers zegt men.
Ook willen we niet over land weer helemaal terug naar BKK.

Hoi ..M..
Ik zag je reislijstje en kan wel wat dingen aangeven.
Ben zelf 3x door Cambodja gegaan, moet alleen de Z/O hoek nog, maar die is niet zo groot.

Het hangt een beetje van het seizoen af, ga je voor of na het regenseizoen.

Ga je na het regenseizoen:

BKK -> Chantaburi -> Battambang
Battambang met de boot naar Siem Reap (alleen na regenseizoen, anders vaart hij vaak niet)
Boek “GoldenOrangeHotel” in SR en doe Doug de groeten :smiley:

Hotel is mooi schoon en netjes geprijst, komen vaker NL-ers
Siem Reap 3 dagen tempels kijken, na 2 lijken ze echt al op elkaar
Vanuit Siem Reap 1 dagtrip maken naar Kulen Mountain met de “River of the 1000 linges” en daarna relaxen bij/in/onder een waterval :stuck_out_tongue:
Nog een dagtripje naar de banta srei, dit is qua graveerwerk toch wel het mooist gedaan.
is wel een stukje weg, maar zeker de moeite waard.
S’avonds ff kijken in “Club Zero”.
Van Siem Reap met de expressboat naar Phnom Penh, kan je heerlijk op het dak zitten of in de stoelen binnen.
Neem wel oordopjes mee, voor de hoge snelheid liggen er wel wat PK’s te brullen.
Het is erg mooi om langs de “dorpjes” en “huizen” langs het water te varen.
Je kan ook met de “Limobus”, maar qua tijd maakt het niet uit.
Ik heb beide gedaan, maar geen voorkeur aan de bus.
Blijf 1 nacht in PP en ga vandaar naar Sihanoukville.
Ik denk dat het in 1x wel een hele zit is, maar dat is persoonlijk.
Ik heb geslapen in “Diamond Bungalows”, op 100Mtr of zo van het strand, iets van $25 maar dan heb je wel 2 2-persoonsbedden.
In SH neem een dagtochtje bij “Fishermen’s Dan”

Nabij SH heb je ook nog een natuurpark waar je heerlijk onder een waterval kan gaan staan, naam weet ik ff niet meer, maar als je er heen wil vraag ff aan Doug hoe het heete.
Terug naar PP.
Daar naar “The Fields”, “Toul Sleng”, de paleizen zijn niet zo en het national museum ben ik nog niet ingeweest.
Mocht je rond begin November gaan, plan dan het “waterfestival” in.
De drukte van vrijmarkt in A’dam maar dan met Cambo kraampjes, muziek en niet te vergeten de drakenboatraces.
Maar goed die gaan de hele dag door, zijn er nogal wat.
Info hierover op:

Als je nog wat op tempels wil klimmen dan je een dagtripje maken naar Phnom Udong.
Kijk maar op de foto’s op mijn site :smiley:

De wegen zijn goed Poipet-SR-PP goed te doen
PP-SH goed.
PP/SH -> Koh kong daar zullen ondertussen de bruggen wel af zijn, dus geen “ferry” overtochten meer :frowning:
PP -> Strung treng is ook af en in zeer goede staat.
Strung Treng -> Banlung goed te doen,
Vanaf Banlung naar de Vietnameese grens, sterkte :smiley:

De boot vanaf Stroeng Treng vaart niet meer omdat de wegen af zijn

Op http://dirkontour.waarbenjij.nu/ staat nog wel wat geschreven
Mijn eerste reis staat nog niet op de site, wist niet van het bestaan af, of was te lui :smiley:
Maar de andere reizen wel, wel korter, maarja bij meerdere keren op 1 plek ga je in herhaling vallen.
Staan ook wat foto’s en filmpjes op.

Als je meer wil weten kan me mailen op : [EMAIL=“dirk.cambodia@xs4all.nl”]dirk.cambodia@xs4all.nl

Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel plezier, je maakt een goede keus.

Greats, Dirk

Zo, bedankt Dirk!

Ik sla het op en ga het binnenkort wat uitgebreider bekijken.