6 weken backpacken Thailand/Laos

Sinds mijn eerste backpack vakantie in Thailand ben ik besmet geraakt met het backpack virus. Aankomende winter heb ik plannen om voor een periode van 6 weken ons koude kikkerlandje te ontvluchten met de rugzak.

Gezien mijn reisgenoot zich voortaan inzet voor een stichting verblijft hij 6 weken in Laos in het zelfde dorp en verricht daar geweldig werk.
Ik kan zo mee als ik wil, maar dan kies ik toch liever om 6 weken ront te trekken door Thailand met een uitstapje naar Laos. (dit ook ivm het visum)

Nu ben ik dus zoekende naar een nieuwe reisgenoot en dat mag een man of een vrouw zijn. Mij gaat het er om dat ik een reispartner heb zodat ik niet alleen ben. Nu weet ik heel goed dat je in Thailand nooit alleen bent en snel vrienden maakt. De rede dat ik niet alleen ga is dat ik reuma heb. Nu heb ik dit al 7 jaar en daar is heel goed mee te leven. Dit schrikt veel mensen af om als ze reuma horen, wat ik heel goed kan begrijpen. Zelf weet ik dat dit absoluut geen probleem is en dat niemand het aan mij kan zien of merkt als ik het niet zou zeggen. Het kan voorkomen dat ik een dag veel pijn heb en dan net een klein beetje hulp nodig heb met het open maken van bv een flesje water. Dan vind ik het erg fijn als ik dat aan mijn reisgenoot kan vragen.

Aan wie kan ik laten zien dat 6 weken back packen in Thailand absoluut geen probleem is voor een man met reumatoïde artritis vrijgezel en 37 jaar.

Groeten Micle

ps die palmboom op de foto staat in mijn eigen tuin.

Micle ben 11/11 weg naar thailand. Ik ga wel rondtrekken maar nins ligt vast… Grtz Hans 37j

Hans, hartelijk dank voor je reactie en zou heel graag met je mee willen. Helaas is dit jaar geen optie voor mij en kan ik echt pas volgend jaar.
Ik wens jou een hele fijne reis toe.

Nogmaals top dat je gereageerd hebt