6 dagen schotland

Hallo, we hebben (bijna lastminute) besloten volgende week een week naar schotland te gaan. De boot is gereserveerd. We houden vooral van natuur en wildfile. Wat adviseren jullie ons?
En weet iemand zo’n idyllisch vrijstaand huisje voor 3 personen in de middle of no-where aan de kust of een meer (wat je altijd op foto’s en in de film ziet :)) waar de herten voor de deur dartelen enz.

Goedemorgen Koeri0,

Ik ben zelf van mening dat de beste reizen altijd ongepland last minute zijn ^^ verder denk ik dat je kwa natuur in Schotland heel goed zit. Ik ben zelf helaas nog niet in Schotland geweest (wel vaak in het noorden van Engeland tegen de grens aan) maar ik weet van de BBC dat ze er mooie landschappen hebben en dat je in sommige stukken ook leuk kan klimmen/berg wandellen. Veel plezier in ieder geval en ik ben benieuwd naar je ervaringen :slight_smile:

Met vriendelijke groet,
Thedevineass.

Hallo,

Schotland heeft een groot oppervlak aan mooie natuur en dan met name in de Hooglanden (centraal, west en noord Schotland). De meest ‘echte’ natuur, dus niet alleen mooie berglandschappen en meren maar ook herten vindt je waarschijnlijk in en rond het Cairngorms National Park in centraal Schotland. In het dorp Kingussie, vlakbij Aviemore ligt bijvoorbeeld ook het Highland Wildlife Park en natuurlijk de mooie landschappen van de Cairngorm Mountains. Maar mooie landschappen zijn talrijk in de hooglanden van Schotland.

De grote meren liggen overigens niet in de Cairngorms maar in gebieden als het Loch Lomond and the Trossachs National Park (verder zuidelijk) en het raadsgebied Argyll and Bute (west Schotland). Het grote Loch Ness ligt een eind noordelijker, ten westen van de Cairngorms.

Veel plezier in ieder geval,

Michel