We gaan in ieder geval naar Skye en de highlands. We zullen onder andere Fort William aandoen.
We gaan dus vooral naar het westen, midden en hopelijk zo noordelijk mogelijk. We gaan een kleine 4 weken en zullen ongetwijfeld de nodige kilometertjes maken. We blijven echter ook zeker op bepaalde (mooie) plekken een paar dagen staan.
Wie heeft er tips, vooral kampings en plekken waar de natuur heel erg mooi is?
En een laterale vraag, Hoe is het eten in schotland?
En is kamperen duur?
En mag je wild kamperen, is daar meer duidelijkheid over (dan op de rest van het forum)
Ik zoek vooral persoonlijke ervaringen. Zoeken op internet moge duidelijk zijn, maar ik wil graag informatie van mensen die er geweest zijn.
Voor de vraag over het wild kamperen ben ik toch even wezen googelen voor je en het blijkt dat je dat vaak wel mag, als je maar even de landeigenaar opzoekt om het te vragen. Het is wel altijd verboden om in nationale parken te wildkamperen.
Lees alles over wildkamperen in Schotland op deze link: info-scotland.eu
Over hoe het eten in Schotland is kan ik kort zijn… MMM (maar dan in de Mmm van heel erg lekker).
Je kunt er zowel heerlijke stoofschotels (chicken pie, steak & guiness pie etc) krijgen, als a-la-carte menu’s met verse lam, zalm whatever. Tja, voor het eten hoef je Schotland niet te mijden.
Voor het weer ook niet: is weinig anders dan hier: regelmatig wat vocht van boven.
De schotten die ik tot op heden tijdens mijn trektochten ontmoet heb zijn een heel vriendelijk volkje. Af en toe wat lastig te verstaan (maar met de nodige whisky’s achter de kiezen praat je zo met ze mee).
Qua tips waar… Er zijn onnoemelijk veel mooie plekken in Schotland, heel veel plekken waar ik best zou willen wonen, maar ergens heeft de uitgestrektheid van Glencoe de meeste indruk op me gemaakt. Sla dat niet over!