lidmaatschap 'camping and caravan club' uiteindelijk goedkoper?

Beste allemaal,

Volgende zomer willen we met 2 volwassenen met de tent een rondreis door Schotland gaan maken van circa 2 weken. We willen enkele dagen ergens staan en dan weer door ‘trekken’. We weten dat Schotland niet echt een goedkoop land is om op vakantie te gaan maar willen het graag wel zo goedkoop mogelijk houden. Vorig jaar in het Lake District kwamen we erachter je met een kaart van ‘The camping en caravan club’ goedkoper uit kunt zijn, geldt dit ook als je maar 2 weken gaat? De camping die aangegeven worden kosten tussen de 5 en 10 pont per nacht p.p (dan ben je alsnog in het hoogseizoen dus 20 pont kwijt) en daar komt dan nog eenmalig 37 pont lidmaatschap bovenop. Zijn er ook ‘losse’ campings die goedkopere tarieven hanteren? Zo ja, welke?
We zijn van plan om via Zuid-Engeland naar Schotland te reizen (aangezien de overtocht daar veel goedkoper is dan via New Castle) en nemen aardig wat boodschappen van huis mee, hebben jullie nog meer besparingstips?

Alvast bedankt voor je reactie.

groeten Mar

Tja in grote delen van Schotland kun je wildkamperen. Je hebt dan geen voorzieningen als electriciteit en douches/wc’s, maar staat wel op heel mooie plekjes, zonder hutje mutje te staan.
Daarnaast kun je het kamperen zo duur maken als je zelf wilt, je heb leuke goedkope plekjes bij boerderijen, die niet veel kosten en je hebt campings met alle toeters en bellen, net wat jij wil.

De kaart die jij noemt, die ken ik niet, maar weet je zeker dat die kaart ook in het hoogseizoen geldt? Ik weet bijvoorbeeld van de kaarten van de Acsi dat die behoorlijke kortingen bieden, maar dan alleen in het laagseizoen.
Tja en als die kaart waar jij het over hebt het hele jaar door geldig is, dan zou je hem eventueel ook na je vakantie nog uit kunnen lenen aan vrienden die elders op vakantie gaan, want wat ik van een korte blik op hun website zag is dat ze kortingen door heel Europa bieden.

Wat me wel bevreemdt is dat je helemaal vanuit het Zuiden van Groot-Brittannie naar Schotland wil rijden, omdat de overtocht daar veel goedkoper is. Hou er rekening mee dat de benzine en Diesel in Groot Brittannie absoluut niet veel goedkoper is dan bij ons (sterker nog, ik was een week of twee geleden in Schotland en de benzineprijzen waren toen hoger dan in Nederland).
Denk daarbij ook nog eens de afschrijvingskosten van je auto en de extra vakantietijd die je kwijt bent alvorens je bij je eigenlijke reisdoel bent en dan vraag ik me af of die overtocht nog steeds zo ontzettend veel goedkoper is dan de IJmuiden-Newcastle versie.

Het klopt inderdaad dat wild kamperen de goedkoopste optie is, http://www.visitscotland.com/see-do/activities/walking/wild-camping, hier vind je meer informatie erover. Als je het dan niet erg vind om niet elke dag te douchen tenminste of gebruik kan maken van een ‘normaal’ toilet. Bij alle grotere benzine stations langs de snelweg zijn er douche mogelijkheden voor een klein bedrag, vaak £1.

Ik denk dat je niet veel goedkoper dan £20 per nacht kwijt zal zijn, er zijn misschien een paar campings die goedkoper zijn maar aangezien jullie in de zomer willen reizen gaan de prijzen automatisch omhoog en ik ken een camping die in het laagseizoen £4,50 pp is maar in de zomer de prijzen omhoog gooit naar £20 pp

Voor wat betreft tips is wat C4th zei de moeite waard om te overwegen, tenzij je op LPG rijd, dan is het echt de moeite om via Dover te rijden. Onze auto rijd op LPG en ondanks dat we 20 minuten van de Hull - Rotterdam overtocht afwonen rijden wij 5 uur naar Dover om daar de overtocht te nemen in de zomer. Dat scheelt ons ruim de helft. Houd er in dat geval wel rekening mee dat je niet overal LPG kan tanken, ook niet langs de snelweg. Ik kan in dat geval aanraden om of in Calais/ Duinkerken de tank vol te gooien of dat in Calais te doen (er is een LPG tank station vlakbij de ferry) en dan de volgende stop te maken bij Cambridge service station aan de A14, je komt er langs als je naar het noorden rijd dus je hoeft er niet voor om.

Ook in Schotland heb je Lidl en Aldi’s, en je zal zien dat de boodschappen in de meeste gevallen goedkoper zullen zijn dan in Nederland, mits je geen boodschappen doet in Edinburgh of Glasgow etc. Tesco supermarkt heeft een brand check, ze zorgen ervoor dat bepaalde merken bij hen altijd het goedkoopste is, ze checken deze tegen verschillende supermarkten inclusief de Aldi, dus daar kun je ook goed terecht voor boodschappen. Vermijd de Waitrose, dat is de duurste supermarkt.

Als jullie roken raad ik aan genoeg sigaretten/ shag mee te nemen vanuit Nederland, dat is hier in de UK ontzettend duur.

Succes!