Ik heb vanaf heden tot eind januari verlof, ik had een reis gepland samen met 2 vrienden met een eigen zeilboot van Ecuador naar Sydney. Ik zou naar Ecuador vliegen en meevaren naar Sydney. Het schip is alleen met grote schade gestrand in Ecuador. Ik zit nog in NL, heb 5 maanden vrij en een ticket eind januari vanaf Sydney naar NL.
Tijd om nieuwe plannen te maken! Alleen wat?? Ik ben vorig jaar een tijd in Zuid Amerika geweest en zit nu te denken aan Zuid Oost Azie, bijvoorbeeld Maleisie, Indonesie, Filipijnen, Fiji en dan Australie. Zijn er mensen met ervaring met een vergelijkbare trip? Of juist hele andere ideeen? Alles is mogelijk.
Leuk zou zijn een trip naar Zuid oost azië en daarbij neem je wel een boek van Lonely Planet mee en verder zoveel mogelijk op je af laten komen. Niet teveel nadenken van tevoren en je laten beinvloeden door mensen die je een bepaalde richting op willen sturen.
Overal is het mooi en ik zou zeggen pak het vliegtuig ga lekker relaxed een paar dagen in een stad zitten en plan van daaruit je reis zonder een uitgebreide voorbereiding. je hebt al ervaring met reizen en in in Azie is het echt eenvoudig om rond te gaan.
Je komt natuurlijk veel reizigers tegen en door ervaringen uit te wisselen kun je ook je planning weer op een flexibele manier aanpassen.
Echt alles op je af laten komen, heerlijk relaxed.