Dit ligt doorgaans altijd vast. Anders kan het bedrijf niet de camper verder inplannen in het verhuurprogramma. Neem desnoods contact op met het bedrijf om te zien tot wanneer je dit wellicht nog kan omgooien.
Bedankt voor de leuke en goede tips alle twee.
Wat vinden jullie van deze route? Van Los Angeles naar uiteindelijk, Sedona?
Parken die we echt graag willen bezoeken:
Yosemite
Death Valley
Sequoia
Grand Canyon
Missen we hier nog echte must-do’s bij?
Ben erg benieuwd naar jullie mening.
Dan zou de route eigenlijk meer zo worden…
Is Carson City eigenlijk leuk? Ik heb het maar als hit erbij gezet omdat je dan zo’n mooi rondje maakte, maar heb er nog niets over gelezen.
Shit, nu kan ik mijn vorige posts niet meer wijzigen. Want ik heb inmiddels het hele zooitje weer 4 keer aan zitten passen.
Nu denk ik dat dit dan de versie moet worden, met 5 parken:
Yosemite
Sequoia
Death Valley
Zion
Grand Canyon.
Nou, wat denken jullie ervan?
Worden jullie al gek van me?
Orange County? Iets speciaals op het oog?
5 weken is heerlijk lang en je zou Yellowstone erbij kunnen nemen. Het is dan wel een druk programma, maar haalbaar zonder al te veel te racen. Er zitten wel een paar volle rijdagen bij.
1-2 : LA
3-4 : Sequoia NP
5-6 : Highway 1 (wellicht overnachten in Monterey)
7-9 : SF
10 : Battle Mountain, NV (niets bijzonders, alleen overnachting)
11 : West-Yellowstone (alvast reserveren)
12 : Yellowstone NP
13 : Yellowstone + Grand Teton, overnachting in Jackson
14 : Salt Lake City
15 : naar Moab
16 : Arches NP, weer overnachten in Moab
17 : naar Tuba City (door omgeving Monument Valley)
18-19 : Grand Canyon
20 : naar Page / Lake Powell / Glenn Canyon
21 : rustdag Lake Powell of Antelope Canyon
22-23 : Bryce Canyon NP
24 : vroeg op, korte rit, bezoek Zion NP (mogelijk een dagje verlengen)
25 : naar Las Vegas, mogelijk onderweg Hoover Dam bezoeken
26 : Las Vegas
27 : naar DV NP
28 : Death Valley NP
29 : naar Yosemite
30-31 : Yosemite
32 : Terug naar San Francisco
33 : vliegen
5 weken is 35 dagen, dus zo kom je redelijk uit. Let wel dat Death Valley nog altijd niet voor campers is in het hoogseizoen.
De andere forummers komen mij wel weer corrigeren.
In de route op de google maps plaatjes kom je helemaal niet in Yosemite. Ook de Grand Canyon kom je zo niet bij.
Wij hebben in 2009 een rondreis van 4,5 week (33 dagen) gemaakt met de camper.
Een route zou bijvoorbeeld kunnen zijn:
San Francisco
Yosemite
Via de Tioga pas naar Death Valley
Las Vegas
Zion via Valley of fire
Bryce
Capitol reef
Moab (2 dagen, 1 voor Arches en 1 voor Canyonlands en dead horse state park)
Monument Valley (onderweg naar Gooseneck sp en eventueel Natural bridges)
page (antilope canyon)
Grand Canyon
Van hier kun je naar Sedona, of een stuk route 66 en dan of terug naar LA en dan de kustweg nemen. Eventueel kun je San Diego nog mee pakken.
Wauw, bedankt zeg!! Dit ziet er goed uit. Enige puntje is dat we terug vliegen vanaf New York en daar dus de laatste 2/3 dagen zullen zijn. Maar dit ziet er super uit.
Dank je wel! Ik ga dit allemaal googlen en uitzoeken.
Wat bedoel je met dat Death Valley niet voor campers is in het hoogseizoen?
Op basis van de route die ik getekend had, hadden we bedacht om tot Las Vegas met de camper te rijden van vanaf daar een auto te huren. Omdat we zo zitten te twijfelen, gulden middenweg haha.
O nee? Ik heb Mammoth nog iets en Bishop aangegeven als stop voor Yosemite en Sequoia en ik dacht dat je vanaf daar daarnaar toe kon?
Jij ook enorm bedankt voor deze suggestie, ook deze gaan we verder uitzoeken.
Ik zou persoonlijk Carson City eruitgooien, zie niet echt de meerwaarde er van in en je kan dan via een meer directe weg van SF naar Yosemite, wat je mogelijk een dag (of 2) kan sparen om andere dingen te zien / ergens anders langer te blijven.
O nee? Ik heb Mammoth nog iets en Bishop aangegeven als stop voor Yosemite en Sequoia en ik dacht dat je vanaf daar daarnaar toe kon?
Dan ga je via de Tioga pas Yosemite in, en dan ben je minimaal zonder stops, anderhalf aan het rijden voordat je in de valley bent.
Je kan beter, zoals Dutchgirl zegt, direct vanaf San Francisco naar Yosemite rijden. Neem een overnachting in het park, als dat nog lukt. Ik kon niet vinden wanneer je gaat, maar voor een overnachting in de valley moet je 5 maanden van te voren klaar zitten om te reserveren. Zie ook hier
/seqouia is ook alleen vanaf de west kant te bereiken.
hee thv genoeg plannen hebben jullie.
Ik merk dat jullie namelijk ook alles zelf aan het regelen zijn met de reis.
Wij zijn dat ook aan het doen voor onze reis mei-juni richting de westkust en dan een binnenlandse vlucht naar washington om daar te eindigen.
Nou had ik een paar vraagjes.
waar hebben jullie de tickets geboekt?
En wat hebben jullie gezegd met het esta systeem?
Wat betreft de binnenlandse vlucht waar hebben jullie die geboekt?
veel plezier met plannen,
crazyman
auto- en RV-huur-tips (als d tips niet te laat zijn)
Auto: eutohuur.nl Voordelig (Klasse Chevrolet Blazer, inclusief tank benzine en extra bestuurder € 41,- per dag. Na boeken regelmatig checken of “jouw” boeking inmidels niet voordeliger is. Indien dithet geval is, bellen en laten bevestigen. Dit heeft mij al €450,- minder huur opgeleverd!
RV: ideamerge.com . Goeie site, geen extra kosten, ruime keuze in RV’s. Succes!!
We zijn nog even verder gegaan met de tips en adviezen van hier.
We komen 27 mei aan, en willen dan de auto 28 mei ophalen. We twijfelen nog erg tussen camper en auto, dus willen nu voor de middenweg gaan: een campervan. Klein maar dat vinden we niet zo erg.
We bedachten om 8 mei vanuit SF naar Yosemite te rijden. Welke camping raden jullie daar aan? We zien ook Curry Village staan, dat lijkt ons ook leuk.
Maar we weten niet goed hoe we Sequoia in onze route moeten verwerken. Vanaf Yosemite doorrijden naar Sequoia en vanaf daar richting Death Valley? Of de H1 route onderbreken en daarheen rijden?
Nu bedachten we:
Los Angeles, H1, van SF naar Yosemite, Yosemite naar Sequoia, Death Valley, Las vegas, door naar Grand Canyon en dan terug naar Los Angeles. Dat laatste scheelt nogal in prijs met het inleveren van de auto. Even een heel grove route, zonder tussen plaatsen. Elke keer als ik op de kaart kijk, lijkt het heel logisch maar blijkt dat het toch niet te zijn. We willen uiterlijk 24 juni een binnenlandse vlucht pakken naar NY, 27 juni vliegen we terug.
Hoop dat jullie inmiddels niet knettergek van ons worden. Bedankt weer!
Hi Crazyman! Ja, maar merk dat het nog lastig is om alles uit te zoeken en vast te leggen. Er is zoveel te doen en te zien. Maar we hebben nu een handig boek besteld: Californië, capitool reisgids. Daar staat een hele hoop in.
tickets hebben we geboekt op vliegtarieven.nl, heen op LA en terug vanaf NY voor 510 euro pp.
Het ESTA gebeuren hebben we nog niet ingevuld, dat gaan we deze week doen. Dan zal ik je dat laten weten!
Een binnenlandse vlucht gaan we ter plaatse regelen, we weten namelijk nog niet exact wanneer we naar NY willen.
Hoe gaat het bij jou met alles plannen en regelen? Gaan jullie met de auto of camper?
Ik heb zelf een canvas tent gehuurd in Curry Village, en vond het erg zeker een aanrader, midden in de bossen en vlakbij enkele wandelroutes, waaronder de hikes richting Nevada Falls en Half Dome.