5 weken Mexico

Hello,
Op 15/07/2014 vertrekken we naar Mexico City tot 18/08/2014. We zullen eerst 5 dag blijven in Mexico city en zouden nadien een auto huren.
Eerst de koloniale steden noordwest Mexico city bezoeken: Queretaro, San Miguel de Allende, Guanajuato, Morelia en vandaar naar Puebla. Voor dit deel van on ze rondreis voorzien we 10 dagen. Hoelang zoeden jullie in elke stad doorbrengen of hebben jullie andere idiëen. Alle hulp is zèèèr welkom. Als ik dit deel in orde heb zal ik jullie nog wel nodig hebben voor de rest van de reis. Thanks guys!!

Als ik het groet begrijp wil je in 10 dagen 5 steden bezoeken. In deze 10 dagen zit ook de reistijd in van stad naar stad? Dit lijkt mij een beetje te veel van het goede. Wat je kunt doen wat je tijd bespaart is van te voren regelen waar je gaat verblijven. Dat kan je tijd schelen in rond zoeken waar je gaat over nachten. Ik zou zelf wat meer tijd nemen of wat minder steden bezoeken. Je bent zeker een dag kwijt per stad en eignelijk wel meer. In Guanajuato zijn aardig wat dingen te zien bijvoorbeeld en zou daar zeker 2 nachten blijven.

Wouter

Hoi Robert,

Is haalbaar ! Stuk voor stuk prachtsteden.
Uiteraard kan je er langer rondtoeren, maar in 10 dagen heb je een goede eerste indruk van 4 (of 5) erg verschillende steden.

Enkele jaren geleden (najaar 2010) ook 4 van de 5 steden gezien in een tiental dagen. Queretaro bezochten we niet, op een lunchstop, onderweg naar San Miguel de Allende, en korte wandeling in het centrum na.

Ons reisschema : San Miguel de Allende (2n), Guanajuato (3n), Morelia (2n) en vandaar naar Puebla (3n).
De hotels (in het historische centrum) hadden we kort vooraf gereserveerd (met mogelijkheid tot annulatie).

Wij vertrokken op een zondagochtend vanuit Mexico City.
Voordeel : merkelijk minder druk. Nadeel : in het autohuurkantoor (EuropCar) was enkel een interim baliedame aanwezig. We hadden de huurwagen vooraf gereserveerd, maar het huurcontract was niet conform. Na veel gepalaver over de telefoon met een verantwoordelijke konden we na anderhalf uur eindelijk de baan op. Naderhand is alles prima verlopen met die huurwagen (hebben we 4 weken later ingeleverd in Tulúm).

De afstanden tussen de eerste vier steden zijn kort. De rit van Morelia naar Puebla is wat langer (ong. 6 uur rijden), maar via de Arco Norte zonder chaotische verkeersdrukte.

Anekdote : we hadden een gps mee die doorgaans prima werk leverde, vooral in de steden. Maar bedoelde ‘Puebla’ (wel Puebla’s in andere staten) zat niet in het bestand. Na ff zoeken (kaart erbij genomen) toch gevonden onder de volledige naam van de stad : Heroica Puebla de Zaragoza.

Vast een fijne Mexico reis !