Ik ben op zoek naar een reisgenootje die ook in Indonesie wil gaan backpacken.
Mijn naam is Joyce en ik ben 23 jaar, ik werk als verpleegkundige.
Ik ben nog nooit in Indonesie geweest maar het lijkt me een prachtig land.
Ik wil graag het land gaan verkennen maar ook zeker van de mooie stranden genieten! Hostel of hotel maakt me niets uit, een afwisseling lijkt me prima of op het einde van de reis in een mooi hotel bijkomen van alle indrukken.
Ik heb de laatste week van juni en 4 weken in juli vrij gekregen op mijn werk.
Heb jij dezelfde plannen? Dan hoor ik graag van je!
Mijn naam is Astrid, ben 23 jaar en werk in de reisbranche. Ik ga in juni 4 weken naar Maleisië en daarna een week of 6 naar indonesië. Ik ben van plan om alleen te gaan… maar het lijkt me toch wel leuk om samen te reizen.
Waar wil je heen in Indonesië? En heb je al eerder gebackpacked? Ik wil graag naar Java, bali, lombok en gili islands… en misschien nog meer. Ik heb gebackpacked in Guatemala, Belize, Mexico, Thailand en Cambodja.
Leuk dat je reageert! En wat een mooie reis heb je voor de boeg!
Maleisie lijkt me ook geweldig! Hoe wil je van Maleisie naar Indonesie reizen?
Misschien zou ik een week naar Maleisie kunnen gaan en daarna 4 weken naar Indonesie. Maleisie is wel duurder dan Indonesie geloof ik he?
De plaatsen in Indonesie die je benoemd zou ik ook graag willen bezoeken.
Ik ben benieuwd hoe jij graag reist en hoe je vorige backpack ervaringen waren. Wil je low budget reizen? Heb je een bepaald bedrag in gedachten? Of zie je het wel ter plekke? Wil je alleen dingen gaan bezichten of houd je ook van een dagje zon, zee en strand? En ben je van plan om alleen de vlucht te boeken en in het land van bestemming zelf verder te trekken? (dus ongeorganiseerd) Dat lijkt mij eigenlijk wel het mooiste en het fijnste. Een betere manier van de cultuur beleven is er denk ik niet.
Wat leuk dat je bij een reisorganisatie werkt, dan zal je vast het een en ander aan mooie bestemmingen al weten.
In Maleisië wil ik 2 weken in West Maleisië doorbrengen en 2 weken op Borneo. Naar Indonesië wil ik dan een vlucht met Air Asia boeken… dat is niet zo duur. Ik heb nog niets geboekt dus ik ben nog wel vrij om bijvoorbeeld eerder naar Indonesië te gaan als ik wil.
Ik ga alleen mijn ticket boeken (en misschien de eerste hotelovernachting), de rest zie ik daar wel. Ik wil wel naar wat bezienswaardigheden maar strand moet ook kunnen, ik hou van snorkelen etc! En natuurlijk van de mooie natuur en dieren enz genieten.
Qua budget wil ik het zo laag mogelijk houden, maar accomodaties moeten wel schoon zijn vind ik. In Thailand en Cambodja redde ik het met 1000,- per maand. Volgens mij is Maleisië inderdaad wel iets duurder dan Indonesië maar ik weet niet precies hoeveel dit scheelt.
Een week naar Maleisië is wel kort en misschien zonde van de tijd die je kwijt bent met het heen en weer reizen? Wil jij Sumatra ook zien? Misschien zou je dit in de eerste week kunnen doen en dat we daarna meeten in Jakarta? Is maar een voorbeeldje hoor…
Ik weet inmiddels iets meer over m’n reis. Een vriendin gaat met me mee naar Maleisië en vliegt rond 30 juni terug naar Nederland. Daarna ga ik alleen naar Indonesië en vlieg denk ik op Jakarta. Vind je het nog steeds leuk om vanaf daar samen te reizen richting Bali?
Hey! Mijn naam is Sophia en ik ben 23 jaar. Als jullie rond 16 juli op de Gili’s te vinden zijn? Ik ben daar een weekje alleen en zou het wel leuk vinden als er meer mensen zijn natuurlijk.
Ik heb zojuist een ticket geboekt van 15 juni tm 14 juli Naar den pasar, ben er al in januari geweest en was zo verlieft dat ik in juni zeker weer heen moest. Ik ben dit keer van plan om richting Sumatra te reizen maar heb nog geen vaste plannen. Als het je wat lijkt om samen te reizen hoor ik het graag van je. Verder kan ik je ook nog info geven over Bali en de gili’s
Ik ben van plan om van van 2 tot 29 juni naar Bali, Lombok en de Gili eilanden te gaan. Eventueel Java.
Niks staat nog vast en ik heb ook nog geen ticket geboekt. Alleen reizen zie ik niet helemaal zitten en ben dus nog hard opzoek naar een leuke reisgenoot. Of naar mensen om ergens te meeten.
Melvin, Ik heb stiekem je foto’s op face book bekeken. Echt super!