Beste reizigers / reizigsters,
Ik mag dit jaar weer 4/5 weken vakantie opnemen en net zoals vorig jaar (5 weken een fantastische reis gemaakt door Mexxico) laat ik dat mij geen tweede keer zeggen.
Midden oktober 2011 wil ik in het vliegtuig zitten.
Ben nu aan het kijken waar ik naartoe zal willen gaan, een land waar de zon schijnt, de natuur mooi is, waar cultuur adembenemend is, waar je geen €50,- voor ene hotelovernachting betaald, waar het reizen goe dte doen is en waar je veel kunt zien in 5 weken tijd…
Mijn idee op dit moment is om naar India te gaan. Maar dit idee is vanmorgen in me opgekomen. Misschien weten jullie meer dan ik…er schoten meteen allemala vragen door me heen. Dot weekend hoop ik de Lonely Planet binnen te hebben en ga ik me verder orienteren. Voor nu wat vragen waar jullie misschien antwoord op willen geven:
- Kan ik daar makkelijk als 24-jarig meisje alleen reizen (nadat zelfs Mexico ooooeeee engeng drugsbendes…niet doen…heb ik het idee dat je met gezond verstand overal alleen op reis kan gaan)?
- Wat is het verschil tussen noord en zuid India? Ik zal denk ik een keuze moeten maken tussen 1 van deze 2 streken, omdat ik max. maar 5 weken heb.
- Kom je daar veel backpackers tegen of vooral 60+ers die op yogakamp gaan (ook niets mis mee,).
- Welke steden en culturele uitstapjes (in noord en in zuid India) moet ik zeker weten niet overslaan?
Groetjes van Dionne
@1 heb met partner gereisd, durf je het niet echt zeggen. Zou het zelf niet doen. Er zijn bij vrijgezellen wel dromen over westerse vrouwen die aan free-sex doen heb ik wel begrepen. Was blij met partner erbij,wha,ha. Maar het is persoonlijk.
@2 Verschil Noord-Zuid. Tja, Noord is meer cultuur (Rajasthan bedoel ik) met mooie paleizen en zo en je kijkt je ogen uit naar de prachtige kleding.
Gebied is armer dan Zuiden.In zuiden is het vervoer goed geregeld .Daar vond ik de natuur erg mooi.Je hebt ook nog overblijfselen van de oude hindoecultuur. (Belur, Halebid, Sravanabelagola) Het echte zuiden is nooit overheerst geweest door de Moguls.
Je moet zeker een keuze maken. In 5 weken kun je niet allebei bereizen. Wij hebben eerst Delhi Agra, ,Jaipur,Udaipur, Jaisalmer bezocht en gevlogen naar Bombay voor paar dagen Goa in 4 weken. Ook een kamelentocht gemaakt en met vogelpark bezocht bij Agra (Khaleadeo of zo)) Was echt wel genoeg.
In 4 weken ook van Bombay naar Trivandrum gevlogen, en de oude steden bezocht.Ook nog naar Bangalore geweest.
Zonde als je allebei wilt bezoeken, het reizen neemt wel veel tijd in beslag,tenzij je veel wilt gaan vliegen,maar dat zou ik niet doen.
@3 Weet niet hoe je komt aan het idee dat er veel ouwe hippies rondreizen. Vlg zie je er mensen van alle leeftijden reizen
@4 Vond de steden in het noorden die ik bezocht heb allemaal de moeite waard. De woestijn bij Jaisalmer was zéker heel mooi.
Bombay is ook een indrukwekkende stad.
Bangalore vond ik niks aan.Een moderne westerse stad, had ik beter overgeslagen.
De oude hindoesteden (nu ruines) en het enorm grote beeld Sravanabelagola waren indrukwekkend
Heerlijk strand bij (noorden van) Trivandrum en dan fietsen door de omgeving door de dorpjes
alleen is het zeker te doen
heb er zelf een tijdje alleen gereisd als 20 jarige vrouw
super lieve mensen
natuurlijk kom je wel eens iemand tegen die je graag in zijn bed zou krijgen, maar waar is dat niet
nooit iets van agressie tegen gekomen, ik voelde mij daar super veilig
het is moeilijk om te kiezen voor noord of zuid maar ik denk dat ik voor noord zou gaan
mijn favoriete provincies waren himachal pradesh, orissa en tamil nadu
er gaat niets boven prachtige bergen en bossen
zeker niet kerala, ik voelde mij daar bijna in het westen