halo een heel belangrijk vraagje, voor ongeveer 3 weken eerste keer in india , noord of zuid india???
ik zou denk ik meer noord india willen doen maar toch lees ik bij elke forum dat mensen naar zuid india gaan??
kan er iemand mij helpen
halo een heel belangrijk vraagje, voor ongeveer 3 weken eerste keer in india , noord of zuid india???
ik zou denk ik meer noord india willen doen maar toch lees ik bij elke forum dat mensen naar zuid india gaan??
kan er iemand mij helpen
Hoi Zekki23,
Noord of Zuid zul je natuurlijk zelf moeten beslissen. Noord India is denk ik wel waar de meeste mensen als eerste aan denken als ze aan India denken, de drukte, de kleuren, de geuren, de koeien op straat, de kamelen, de forten en de andere bekende monumenten en steden dat heb je daar allemaal. Zuid India heeft dit alles ook maar is er wat rustiger, minder hectisch (tenminste zo heb ik het ervaren) het heeft overigens ook prachtige monumenten en Kerala en natuurlijk de stranden. Het ligt maar net wat je zelf wilt. Maar hoe dan ook heel veel plezier. Ik vond het allebei geweldig, al moet ik eerlijk zeggen dat het noorden op mij wel het meeste indruk heeft gemaakt. Veel succes met je keuze.
groetjes,
Jeanine
Dankuwel jeanine! Ik ga naar het noorden !! Ik zal zelf mss voor een maand gaan. Ik doe zeker alles in het noorden plus mumbai. En als ik tijd zou hebben goa of kerala nog erbij met een binnenlands vlucht
Hangt ook mede van de tijd dat je kunt reizen af. December-januari noorden vermijden vanwege kou en smog, voor de overige maanden ff goed kijken of er geen moessontijd is in de regio die je wilt bezoeken.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Ik lees juist overal dat tussen november en maart fe beste reistijd is voor noord india ? Ik ga normaal
Midden november tot midden december. Met koud bedoel je in
De avond dat het koud is … Want kzie klees dat het dan meer dan 25 graden is. Danku
Klopt maar wat ze er niet bijzeggen is dat december-januari hele stukken zoals Delhi en Agra en Varanasi en Kolkata plat kunnen liggen, inclusief airports, door smog. Als de zon er doorheen weet te breken wordt het wel weer 25’. En omdat veel mensen als backpacker reizen is die kou 's nachts ook zeker relevant; guesthouses/hostels hebben wel goede dekens maar geen verwarming en ook lang niet altijd warme douches. Als het een sterrenhotel is dan is die factor minder belangrijk ja ook valt ook daar het feit dat je dan 's ochtends niet kunt zwemmen (teveel afgekoeld water) toch tegen, eind van de middag kan het wel.
Ik zat recent paar weken in december als backpacker in gebied ten oosten van Mumbai, beetje hoogvlakten dus 's nachts wat koeler, en kwam terug met een buitengewoon vervelende hardnekkige hoest door de bovengenoemde factoren…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Haha oke danku!!! Goed om te weten. Nu begin ik wel terug te twijfelen …
Haha ik begin nu wel te twijfelen. Hmmm en eind februari tot eind maart zou dat beter zijn?? Want ik lees idd juist op
Kranten artikels van vorig jaar dat het idd koud kan zijn.
Ja dan is de fog geweken en de ergste kou 's nachts ook. Voor backpackers kan het zeker geen kwaad ook dan nog een sjaal/fleece mee te nemen voor ‘s avonds maar overdag is het dan al 30’. Tot eind april is het lekker, daarna 2 maanden dag én nacht stikheet en 3 maanden pijpestelen en overstromingen.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Als je Zuid India gaat rondreizen heb ik een hele goede chauffeur die je door het Zuiden heenreist.
Zijn naam is [[Ongetwijfeld te verkrijgen via privébericht of onderstaande e-mail, al klinkt het plaatsen van je mailadres in een publieke site als deze niet slim want de spambots scannen hem daar heel snel. Moderator]]
Geef mijn naam maar door (Peter) of neem contact met me op via [EMAIL=“pirke12@hotmail.com”]pirke12@hotmail.com