Hoi,
Hieronder 5 routes voor west canada. Met vertrek uit vancouver. Welke vind jij de beste en mooiste route om te rijden. Graag tips!
Route 1 : 2.195km
Route 2 : 2.400km
Route 3 : 2.036km
Route 4 : 2.336km
Route 5 : 2.655km
Hoi,
Hieronder 5 routes voor west canada. Met vertrek uit vancouver. Welke vind jij de beste en mooiste route om te rijden. Graag tips!
Route 1 : 2.195km
Route 2 : 2.400km
Route 3 : 2.036km
Route 4 : 2.336km
Route 5 : 2.655km
Hoelang plan je om over zo’n route te doen?
De route naar Prince George zou ik er uitlaten, als dat de enige plek is die je daar wil bezoeken. Ver rijden en zo heel veel is er niet te zien, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.
Zelf zou ik kiezen tussen de volgende 2 routes:
*Route 1 –> 2, 161km: Vancouver - Osoyoos - Kelowna - Banff - Jasper - Clearwater (Wells Gray Provincial Park) - Kamloops - Whistler - Vancouver: Klik hier voor Google Maps van deze route
*Route 2 –> 2,280km: Vancouver - Osoyoos - Castlegar - Banff - Jasper - Clearwater (Wells Gray Provincial Park) - Kamloops - Whistler - Vancouver: Google Maps voor deze route
Groetjes,
Ann
Hey ann,
Had inderdaad al op Jou site gekeken, erg leuk en veel info. Wij vertrekken 21 mei voor 20 dagen. Vertrekpunt camper is vancouver. De tweede route die je noemde is erg interessant.
Ben het met Ann eens, heb zelf ook 3 routes uitgestippeld
Route 1: 2300 km
Link google maps
Route 2: 3000 km, als je wat meer geld en tijd te besteden hebt
Link google maps
Route 3: 3800 km, als je helemaal meer geld te besteden hebt
Link google maps
Het extra’s zit hem met name in de ferry tussen port hardy en bella coola / prince rupert. Deze ferry tochten zijn erg mooi maar ook erg duur met auto/RV
Deze trip staat op ons verlanglijstje voor de zomer maar heb geen idee of het ervan komt Link google maps
Bij route 2 en dan vanaf punt B (Ososyoos) is het dan een optie om omhoog te rijden naar Kelowna en dan osstelijk weer omlaag naar de oorspronkelijke route?:wereld:
!!!:vak01:Route 2 van Ann bedoelde ik trouwens!!!
Je kan zeker van Osoyoos naar Kelowna en dan weer terug omlaag, maar je gaat dan wel niet veel oostwaarts. Je gaat dan van Osoyoos naar Kelowna via Penticton, Summerland en dergelijke (Highway 97). Vanaf Kelowna kan je weer terug naar het zuiden gaan via Higway 33 naar Rock Creek en van Rock Creek via Castlegar en zo verder naar Banff. Je doet een 200km meer dan als je Kelowna niet meepikt. Dit is de route via google maps: Google Maps
Hopelijk kan je daar weer verder mee!
Groetjes,
Ann
Hey bedankt voor de route, zo had ik hem zelf ook al gemaakt, denk dat dit toch wel voor 95% de route wordt. Denk dat het aantal km wel haalbaar is in de periode die we daar voor hebben. Ee.a natuurlijk wel afhankelijk van de weggesteldheid in die periode, hoorde dat sommige wegen nog niet te rijden zijn eind mei als je een beetje pech hebt.
grtn
Dennis:wereld:
Ik zou de highway tussen Whistler-horseshoe bay-Vancouver nemen.
Het stuk tussen Whistler en Horshoe bay is ronduit prachtig! (rij je naast een inlet met heel wat eilandjes)
Na Whistlor rij je dan naar Lillooet, en verder naar Kamloops.
In Lillooet lijkt het of je in een woestijn zit.
Het is een prachtig land vol majestueuze bergen en canyons. (met de Fraser river)
Ik ben er al liftend, per toeval terechtgekomen…het was dik de meoite:)